11 ноября 2013 г.

Решение суда в пользу чернобыльца категории 2А, которому ПФ АНД р-на отказал в прописанном Законом снижении возраста для выхода на пенсию


Справа № 199/10431/13-а

(2-а/199/295/13)  

ПОСТАНОВА

іменемУкраїни



15 жовтня 2013 року суддя Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська Руденко В.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача в якому просить визнати дії відповідача щодо відмови йому у призначенні пенсії із зниженим пенсійним віком як ліквідатору - чорнобильцю 2 категорії протиправними та зобов'язати призначити йому пенсію як ліквідатору-чорнобильцю, віднесеному до 2 категорії зі зниженням пенсійного віку відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»


Позов обґрунтовує тим, що в період з 14 вересня по 15 листопада 1986 року він був призваний на військові збори і у складі військової частини приймав участь у ліквідації аварії на ЧАЕС. 04 вересня 2012 року звернувся із заявою до відповідача про призначення пенсії, як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, віднесеному до 2 категорії, зі зменшенням пенсійного віку на 10 років відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Однак відповідач відмовив у призначенні пенсії за віком зі зменшенням пенсійного віку з мотивів відсутності первинних документів, що підтверджують період роботи у зоні відчуження, а тому подані ним документи не відповідають вимогам Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України № 22-1 від 25.11.2005 року.

Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська надіслало до суду письмові заперечення на позов, в яких позов не визнає, вважаючи, що наданими позивачем документами не підтверджено виконання ним робіт в зоні ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Суд, дослідивши докази по справі, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

Відповідно до частини 1 статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"   особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій: учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: - які працювали у зоні відчуження з моменту аварії до 01 липня 1986 року - незалежно від кількості робочих днів, а з 01 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менше 5 календарних днів, вік виходу на пенсію зменшується на 10 років.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році 2 категорії, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1, виданим 30.06.1998 року Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, перереєстроване 05.06.1998 року, та має право на пільги, встановлені Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Згідно трудової книжки позивач з 22.02.1984 року по 30.06.1987 року працював кухарем в їдальні №1036 тресту їдалень Красногвардійського району (з 01.09.1995 року - ЗАТ «Смак»).

Як вбачається з військового квитка НОМЕР_2, виданого Ленінським районним військовим комісаріатом Дніпропетровської області, позивач в період з 14 вересня по 15 листопада 1986 року був призваний на військові збори і у складі військової частини № 21151 виконував службові обов'язки по ліквідації наслідків аварії в ЗПР Чорнобильської АЕС, які у відповідності з Постановою Ради Міністрів СРСР та ВЦРПС від 05.06.1986 року № 66Б-195 зараховуються в трудовий стаж і в стаж, що дає право на пільгову пенсію по Списку №1, у трьохкратному розмірі, користується всіма пільгами у відповідності з вказаною Постановою, про що у його військовому квитку значиться відповідний запис, який підписаний посадовою особою військової частини № 21151 та поставлено печатку. Також зазначено, що видано посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС серії НОМЕР_3, яку вручено 20.05.1991 року АНД РВК.

Згідно картки обліку доз радіоактивного опромінення в період з 14 вересня по 15 листопада 1986 року позивач отримав загальну дозу опромінення 15,6 рентгенів.

Відповідно до архівної довідки від 21.09.2012 року № 81569, виданої галузевим Державним архівом Міністерства Оборони України, ОСОБА_1 приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у період з 14 вересня 1986 року (наказ № 144)  по 15 листопада 1986 року (наказ № 206). Місце дислокації частини № 21151 за вказаний період с. Оране.

Згідно копії довідки від 17.11.1997 року № 149, виданої ЗАТ «Смак», позивач, працюючи в їдальні № 1036 тресту їдалень Красногвардійського району кухарем, у листопаді 1986 року працював в ресторані «Прип'ять» міста Чорнобиль (наказ №88 від 22.10.1986 року) та зазначено суми заробітної плати, які нараховувались йому за основним місцем роботи, в листопаді 1986 року вказано суму заробітної плати 433,99 крб. з відміткою «ЧАЕС». Дана довідка надана та завірена печаткою і підписом посадової особи Головного управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Крім того, як зазначено у відмові Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська від 04.12.12 за № 3882/06, згідно акту зустрічної перевірки архівних документів тресту їдалень Красногвардійського району від 04.12.2012 року підтверджено суми нарахувань заробітної плати, зазначеної у довідці від 17.11.1997 року № 149, відповідно архівного особового рахунку по нарахуванню ОСОБА_1 заробітної плати у 1986 році.

По досягненні 50-річного віку позивач 04.09.2012 року звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська з заявою про призначення йому пенсії, як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, віднесеному до 2 категорії, зі зменшенням пенсійного віку на 10 років відповідно до ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, за документ, що засвідчує особливий статус особи, подається посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, форму якої затверджено постановою Державного комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 року № 122, яка   видавалася підприємствами та організаціями, в складі яких робітник безпосередньо був зайнятий на роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Дані документи були надані позивачем відповідачу для призначення пенсії, однак не враховані.
З огляду на положення п.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення(перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", суд вважає, що єдиним документом, який підтверджує статус громадянина, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право на користування пільгами, встановленими Законом України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської   катастрофи, зокрема, призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій, є посвідчення „Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" або „Потерпілий від Чорнобильської катастрофи". Різного роду довідки про періоди роботи (служби) у зоні відчуження та інші є лише підставою для визначення в установленому порядку статусу учасника ліквідації аварії на ЧАЕС або потерпілих від Чорнобильської катастрофи. Тому, посилання відповідача на відсутність у позивача первинних документів є безпідставним.

Отже, основним доказом є діюче і ніким не оскаржене посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (категорія 2), видане на ім`я позивача, яке відповідно до п.2 ч.1 ст. 14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» вказує на те, що він приймав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у зоні відчуження в період з 14.09.1986 року   по 15.11.1986 року, куди був відряджений зі свого постійного місця роботи, за що отримав заробітну плату.

Позивач ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 та на день звернення до Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська за призначенням пільгової пенсії як учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС досяг 50-річного віку, відповідно до частини 1 ст.55 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської   катастрофи" має право на пенсію зі зниженням пенсійного віку на 10 років.

Таким чином, враховуючи вищенаведене суд прийшов до висновку, що дії Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні   пенсії відповідно до частини 1 ст. 55 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської   катастрофи" суперечать чинному законодавству України, а тому є незаконними, отже позивач   має право на пенсію зі зниженням пенсійного віку з 04.06.2012 року (з дня звернення).

Відповідно до ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав і свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, проте позивач просить поновити йому пропущений строк, посилаючись на причини, які визнаються судом поважними, оскільки підтверджуються наявними у справі документами. 


На підставі ст. 19 Конституції України, ст. 55 Закону Украни «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», керуючись ст.ст. 8, 9, 11, 18, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України,


П О С Т А Н О В И В:


Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Поновити ОСОБА_1 строк звернення до суду з адміністративним позовом.

Визнати протиправними дії   Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська   щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні пенсії зі зменшенням пенсійного віку на 10 років відповідно до ч.1 ст.55 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської   катастрофи".

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська призначити ОСОБА_1 пенсію зі зменшенням пенсійного віку на 10 років відповідно до ч.1 ст. 55 Закону України „ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської   катастрофи" з 04.09.2012 року.
 
Постанова може бути оскаржене до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.  

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.


Суддя:              

Комментариев нет:

Отправить комментарий