Міністр соціальної політики України Наталія Королевська:
– Шановні Вікторе Федоровичу, Миколо Яновичу, Володимире Васильовичу! Шановні присутні!
Я переконана, що кінцевим критерієм оцінки нашої програми буде думка людей, а вона формується на основі того, наскільки комфортнішим стало життя, наскільки більш забезпеченою та захищеною буде почувати себе кожна людина. І наше завдання – дати людям впевненість у своєму майбутньому та майбутньому своїх дітей.
Тому, розглядаючи і приймаючи Програму активізації розвитку економіки, ми даємо відповідь: наскільки її реалізація змінить життя людей на краще. Чи відчують на собі конкретні наслідки лікарі, вчителі, пенсіонери, інваліди, чорнобильці, малозабезпечені сім'ї? І яким буде соціальне самопочуття людей після її реалізації?
– Шановні Вікторе Федоровичу, Миколо Яновичу, Володимире Васильовичу! Шановні присутні!
Я переконана, що кінцевим критерієм оцінки нашої програми буде думка людей, а вона формується на основі того, наскільки комфортнішим стало життя, наскільки більш забезпеченою та захищеною буде почувати себе кожна людина. І наше завдання – дати людям впевненість у своєму майбутньому та майбутньому своїх дітей.
Тому, розглядаючи і приймаючи Програму активізації розвитку економіки, ми даємо відповідь: наскільки її реалізація змінить життя людей на краще. Чи відчують на собі конкретні наслідки лікарі, вчителі, пенсіонери, інваліди, чорнобильці, малозабезпечені сім'ї? І яким буде соціальне самопочуття людей після її реалізації?
Як Міністр соціальної політики я бачу, що реалізація Програми розвитку економіки відкриває перед суспільством три найважливіші соціальні перспективи, які цілком вкладаються у логіку Програми реформ Президента і Національного плану дій.
Перша перспектива – це розвиток ефективної зайнятості в країні, створення високотехнологічних робочих місць, підвищення доходів громадян та легалізація зарплат. Реалізація цього дозволить забезпечити гідну оплату праці професіоналів-бюджетників, адже лікарі, вчителі, викладачі повинні отримувати достатньо для того, щоб не шукати додаткові заробітки. І з цією метою ми плануємо значно скоротити, а згодом повністю ліквідувати розрив між посадовим окладом І розряду єдиної тарифної сітки та розміром мінімальної зарплати.
Також наша мета – до кінця 2014 року ліквідувати прострочену заборгованість із зарплати, яка сьогодні складає понад 1 млрд. грн.
Для захисту прав працівників у разі банкрутства підприємств на виконання Національного плану дій ми опрацьовуємо можливість створення гарантійного фонду забезпечення виплати зарплат працівникам і вже підготували відповідний законопроект.
Крім цього, реалізація програми зробить можливим формування споживчого кошику відповідно до європейських стандартів. Це допоможе осучаснити прожитковий мінімум.
Друга перспектива внаслідок реалізації програми – це досягнення справедливості в системі пенсійного забезпечення та соціального захисту. Держава може і повинна гарантувати кожному громадянину можливість нормально харчуватися, купувати ліки, одяг, відпочивати та загалом вести гідне життя після того, як людина виходить на пенсію. І для цього нашими першочерговими пріоритетами є ліквідація дефіциту Пенсійного фонду, який в 2013 році складає 21 млрд. 800 млн. грн., та перехід до накопичувального компоненту пенсійної системи, тобто другого рівня продовження осучаснення пенсій для 12 млн. пенсіонерів, які отримують сьогодні трудові пенсії, що ліквідує так звану пенсійну зрівнялівку та гарантує пенсії відповідно до стажу роботи та заробітку людини.
Третя перспектива – це посилення соціального захисту найвразливіших категорій громадян, у першу чергу інвалідів, ветеранів війни, чорнобильців, дітей, позбавлених батьківського піклування, малозабезпечених сімей тощо. Держава сьогодні має суттєві соціальні зобов’язання щодо забезпечення громадян, які потребують соціальної підтримки. І до програми включено низку заходів, які дозволять активізувати соціальний розвиток і одночасно підтримати вітчизняних товаровиробників, зокрема:
перше – запровадити механізм стимулювання зайнятості інвалідів та державної підтримки підприємств, громадських організацій інвалідів, що дасть нам змогу зберегти понад 10 тис. робочих місць, на яких працюють інваліди;
друге – реалізувати нестандартні рішення, які дозволять забезпечити найвразливіші категорії громадян спеціалізованим житлом, відповідно до потреб;
третє – реалізувати комплексну програму з модернізації системи відпочинку та оздоровлення дітей, санаторно-курортного лікування ветеранів, осіб з інвалідністю і у тому числі дітей-інвалідів;
четверте – забезпечити підвищення якості соціальних послуг, що надаються населенню.
У цьому напрямі насамперед має бути створена сучасна соціальна інфраструктура, що забезпечить надання послуг зі стаціонарного догляду осіб похилого віку, інвалідів та запровадження нової послуги, що забезпечить більш раціональне використання бюджетних коштів.
П'яте і дуже важливе – це забезпечити подальший розвиток інституту соціальних фахівців та удосконалення роботи територіальних центрів соціального обслуговування.
Шановний Вікторе Федоровичу! Шановні присутні! Я вважаю, що наведені програмою заходи економічного стимулювання дадуть чималий ефект, дозволять акумулювати додаткові ресурси і створити додану соціальну вартість.
У той же час ми знаємо, що ресурсів ніколи не буває багато. І ми не можемо дозволити собі ситуацію, коли ресурси витрачаються марно, коли їх отримують ті, хто їх найменше потребує, коли замість фінансування соціальних послуг ми фінансуємо соціальні заклади.
Я хочу нагадати народним депутатам, що ресурсів ніколи не буває багато, і ми не можемо собі дозволити використовувати їх сьогодні марно.
Тому ми сьогодні працюємо над запровадженням єдиної інформаційної платформи, яка об'єднає в єдине ціле всю систему соціального захисту і забезпечить максимальне адресне надання допомоги тим, хто її найбільш потребує. І таким чином ми зможемо забезпечити максимальну ефективність та цільове призначення державної допомоги, щоб кожна соціальна гривня наближала суспільство до справедливості.
Дякую за увагу!
Комментариев нет:
Отправить комментарий