14 июля 2013 г.

Укрзалізниця» розтринькала гроші Януковича-молодшого

Таки нашій «Укрзалізниці» щось пороблено: знову кудись поділися гроші. І щоб поповнити дефіцит, залізничники у черговий раз підвищують ціни на проїзд

Подорожчання, за звичним сценарієм, обіцяють поетапне: по 10 % на квиткову частину в липні та жовтні. Не зміняться тарифи лише в електричках, поїздах «Інтерсіті+» та вагонах СВ.

Причина підвищення озвучується знайома до болю: немає грошей. На думку Мінінфраструктури України, пасажирські перевезення зараз працюють у збиток, так що доводиться покривати дефіцит із прибутків від вантажних перевезень. Хоча і після підвищення тарифів рентабельність у плюс не піде – очікується, що вона ледь-ледь дотягне до нульового рівня.


Водночас, як повідомляє «Кореспондент», у відомстві Володимира Козака скаржаться і на інші біди. Чиновники нагадують, що в останній раз ціни на квитки у загальних вагонах підвищувалися аж у жовтні 2008 року, а в плацкартних – у червні 2009 року. А з того часу, мовляв, різко підвищилися ціни на електроенергію (65,5 %), рейки Р-65 (63 %), хрестовини (64,8 %), стрілочні переводи (59 %) та колеса для пасажирських вагонів (30,2 %). Отож-бо, підвищувати тарифи просто життєво необхідно: «Квитки на деякі напрямки зараз дешеві, та залишати ціни на такому низькому рівні не варто», – процитували у відомстві слова старшого економіста Міжнародного центру перспективних досліджень Ільдара Газізулліна.

На жаль, міністерство не уточнило, де саме розташовані ці напрямки, ціни на які перебувають на такому ганебно низькому рівні. Також чомусь воно забуло, що хоч плацкартні білети дійсно давненько вже не дорожчали, зате у квітні 2012 року подорожчали купейні. До того ж регіональні залізниці неодноразово підвищували ціни на електрички. Ну і не забудемо про замасковане подорожчання імені «Хюндай», коли дорогі «Інтерсіті» замінили собою «нормальні» потяги і багатьом пасажирам довелося несамохіть «покращувати» свої подорожі одночасно зі значним полегшенням гаманця.

Звісно, чергове підвищення тарифів Мінінфраструктури України пояснює турботою про людей. «Це рішення непросте, але ми змушені піти на те, щоб поліпшити якість перевезень пасажирів, яка сьогодні, я вважаю, не на найвищому рівні, наші люди гідні більшого», – повідомив міністр Володимир Козак, повідомляє «Інтерфакс».

Можливо, й дійсно гідні, але у вустах міністра інфраструктури такий вислів дещо лякає. Бо якщо повірити його словам і допустити, що в Україні підвищення цін на будь-що прямо пропорційне підвищенню рівня послуг, стає страшно: а раптом «Укрзалізниця» вирішить, що ми гідні покращення не на 10, а на всі 100 %? А то й, не дай Боже, на всі 300 %? Вирішив же хтось (не будемо показувати пальцями), що Україна гідна «Хюндаїв», – ось і змушені маятися тепер пасажири посеред чистого поля з вимкнутими кондиціонерами…

Водночас не можна заперечити, що Володимир Козак – надзвичайно смілива людина. Як неодноразово повідомлялося, «Укрзалізниця» цього року понабиралася кредитів, як Сірко реп’яхів. Зокрема, 309 млн грн позичив регіональним залізницям «Всеукраїнський банк розвитку» Олександра Януковича. І тут Козак прямим текстом знову заявляє, що грошей немає! Це що ж виходить: залізниця протринькала кудись кровні грошенята талановитого молодого бізнесмена та не соромиться признатися в цьому на всю країну? Ай-яй-яй, як негарно…

Звісно, можна спробувати розказати Олександру Вікторовичу казку про подорожчання хрестовин та інших корисних залізничних деталей (які, очевидно, замінюються на наших залізницях трохи не щомісячно, причому у 100-відсотковому обсязі). Але Янукович-молодший не дурень і може повірити у цю легенду, тільки якщо сам ці хрестовини їм і продає. Хоча врешті-решт усе на світі буває…

Ну і наприкінці – ще одна пікантна подробиця. Як уже писав «ПіК», на сьогодні порушено півтора десятки кримінальних справ за фактом розкрадання 1 мільярда гривень в «Укрзалізниці». В той же час Мінінфраструктури України очікує від нинішнього підвищення цін результату всього-на-всього у 270 млн грн – у другій половині року. Тобто за наступні півроку пасажири можуть відшкодувати «Укрзалізниці» фактично чверть украденого. А якщо добре постараються – то, напевне, і більше. Вочевидь, це і є те саме «більше», якого, за словами Козака, ми з вами гідні.

Хіба ж ні? 

Источник:  ПіК

Комментариев нет:

Отправить комментарий