20 августа 2013 г.

ВІДБУЛИСЬ ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ ЩОДО ЗМІНИ ЧОРНОБИЛЬСЬКОГО СТАТУСУ.

4 серпня у місті Коростені відбулися громадські слухання, на порядок денний яких було винесено питання «Про експертний висновок про радіологічний стан населених пунктів Житомирської області, підготовлений експертною групою Національної комісії з радіаційного захисту населення України».

В слуханнях взяли участь  керівники профільних держустанов та організацій, представники засобів масової інформації, громадських організацій.

За словами першого заступника міського голови Володимира Вигівського, винесення на громадське обговорення даного питання було зумовлено необхідністю розгляду спільного листа обласної ради та обласної державної адміністрації, що містить експертний висновок про радіологічний стан населених пунктів Житомирщини, яким рекомендовано депутатам на сесіях  місцевих рад прийняти відповідне рішення щодо зміни статусу їх населених пунктів. Зокрема, пропонувалося погодитися на переведення деяких територій із однієї зони в іншу, а деякі села і взагалі позбавити статусу радіаційно забруднених територій.

Володимир Васильович у своєму виступі зазначив наступне: «Вивчивши ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК про радіологічний стан населених пунктів Житомирської області від 26.12.2012 № 3 Національної Комісії  з радіаційного  захисту населення України, міська влада вважає неправомірною зміну статусу міста Коростеня, визначеного Законами України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Законом «Про правовий режим  території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» оскільки:

1. Відповідно до статті 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані та при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

2. Відповідно до статті 2 Законів України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» та  «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», одним із критеріїв зонування є щільність забруднення ґрунту ізотопами цезію, стронцію або плутонію. Експертна група керувалася даними про щільність забруднення ґрунту тільки ізотопами цезію.

3. Вищеназваний Експертний висновок не містить статистичних даних про стан захворювання населення, в тому числі зростання онкологічних захворювань, а також науково обґрунтованих висновків про вплив виявлених доз ізотопів цезію на організм людини.

4. Національна Комісія  з радіаційного  захисту населення України не взяла до уваги Постанову Верховної Ради України від 13 липня 2000 року № 1915-ІП «Про зміну меж міста Коростень Житомирської області», а це свідчить про те, що дослідження проводились в неіснуючих адміністративних одиницях, що ставить під сумнів достовірність даних, оскільки с.Мирний, с. Житомирське, с. Чолівка, с. Чигирі включені в межі міста Коростеня. Таким чином територія м. Коростень буде належати до трьох різних зон, що створюватиме додаткове соціальне напруження в громаді та сприятиме виникненню значних правових колізій».

Гаряче обговорюючи ситуацію, коростенці неодноразово зазначали, що незважаючи на впровадження комплексу заходів по захисту постраждалого населення, стан його здоров’я має стійку тенденцію до погіршення, про що свідчить зростання показників захворюваності, хворобливості, смертності та виходу на інвалідність.

За після аварійний період значно збільшився рівень захворюваності жителів забруднених територій на патологію органів дихання, ендокринної системи та опорно-рухового апарату. Особливо  населення турбує зростання рівня онкологічних захворювань.
Виступаючі відмічали, що експертний висновок про радіологічний стан населених пунктів підготовлений без всебічного вивчення питання та без врахування усіх критеріїв зонування, щільності забруднення ґрунту, спостереження за дозами опромінення жителів населених пунктів, суцільного радіологічного моніторингу харчових продуктів, відповідного інформування населення.

Коростенці вважають, що законодавством України не врегульовано питання щодо надання пільг та виплати компенсацій постраждалим жителям зон забруднення, забезпечення житлом переселенців з радіоактивно забруднених територій, здійснення медико-санітарного забезпечення постраждалих громадян в разі прийняття рішення про зміну статусу населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи. А тому одностайним було рішення про те, що громада міста Коростеня відстоюватиме свої права всіма доступними способами.

Громадськими слуханнями було прийнято резолюцію, яку буде покладено в основу звернення депутатів міської ради до обласної ради, зокрема вважати неправомірним вносити на порядок денний обласної ради питання про розгляд експертного висновку про радіологічний стан населених пунктів Житомирської області, підготовлений експертною групою Національної комісії з радіаційного захисту населення України, для внесення подання щодо зміни статусу населених пунктів Житомирської області, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.


Комментариев нет:

Отправить комментарий