5 января 2014 г.

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-16347/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М            У К  Р А Ї Н И


28 листопада 2013 року Слов'янський міськрайонний суд Донецької області у складі:

          головуючого          судді -  П.І. Профатило,

          при секретарі  -   К.М. Каліух,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Слов'янська адміністративну справу за позовом  ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в місті Слов'янську  та Слов'янському районі Донецької області, третя особа: 6 державний  пожежно - рятувальний загін  Головного управління ДСНС України у Донецькій області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -


В С Т А Н О В И В :


До Слов'янського міськрайонного суду Донецької області звернувся позивач із вказаним позовом, обґрунтовуючи свої вимоги тим,  що Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25.04.2013 року по справі № 805/4592/13-а  позовні вимоги ОСОБА_1  до 6 державний пожежно-рятувальний загону Головного територіального управління МНС України у Донецькій області (перейменовано у 6 державний пожежно-рятувальний загону Головного управління ДСНС України у Донецькій області - надалі 6 ДПРЗ) про перерахунок його  грошового забезпечення за час роботи у зонах небезпеки з урахуванням діючого на той час законодавства СРСР та про зобов'язання видати довідку встановленого зразку для звернення до органу Пенсійного фонду України з метою перерахунку пенсії, як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, були задоволені у повному обсязі. На виконання зазначеної постанови сулу 6 ДПРЗ надав йому  довідку про грошове забезпечення за час роботи у зонах небезпеки від 14.05.2013 № 6/04/1928. З даною довідкою він  звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії, однак рішенням Управління Пенсійного фонду України в м. Слов'янську та Слов'янському Донецької області від 31.05.2013 № 11241/05 йому було відмовлено в перерахунку пенсії по заробітку. Підставою для відмови в перерахунку пенсії є те, що у довідці проведено розрахунок оплати праці, виходячи з 8 годинного робочого дня, проте документи, які б підтверджували його  8-годинний робочий день в матеріалах справи відсутні. Вважає вищезазначене рішення відповідача незаконним оскільки, згідно п. 1 ПКМУ Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою КМУ від 23.11.2011 № 1210, пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.  Своїм зверненням до відповідача із заявою про перерахунок пенсії згідно довідки, виданої 6 ДПРЗ, він виявив бажання призначення пенсії виходячи із заробітку, одержаного за роботу в зонах небезпеки. Тому просить суд визнати дії УПФУ в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області в частині відмови йому  в перерахунку  пенсії  з урахуванням довідки про грошове забезпечення - неправомірними, скасувати Рішення Управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області про відмову  в перерахунку пенсії по заробітку  №48 від  31.05.2013 року та зобов'язати УПФУ в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області здійснити  йому перерахунок  пенсії з 01.04.2013 року, виходячи з грошового забезпечення за час роботи в зонах небезпеки.

Позивач,  ОСОБА_1,  в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві. 

Представники відповідача, Управління пенсійного фонду України у м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області,  Удалих І.С. та Кутовинська Ю.Ю., в судовому засіданні   вимоги позивача не визнали,  просили суд відмовити у їх задоволенні, посилаючись на те, що ОСОБА_1  перебуває на обліку з 6.07.2001року  та отримує пенсію по інвалідності відповідно до ст.54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 19.12.199І року, як інвалід третьої групи з втратою працездатності 60% та причиною інвалідності - профзахворювання внаслідок аварії на ЧАНС згідно довідки МСЕК серії 10 ААБ № 426138 від 29.07.2013 року. Загальний трудовий стаж складає 38 років 0 місяців 21 день, в т.ч. стаж роботи в зоні відчуження 6 місяців 13 днів за період з 11.11.1987 р. по 11.12.1987 р.,з 11.01.1988 р. по 15.02.1988 р., з 20.03.1988 р. по 21.04.1988 р. Пенсія обчислюється в мінімальному розмірі (без довідки про заробітну плату) . З 1 січня 2012 р. згідно постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ч.1 п.11 основний розмір пенсії інвалідам 3 групи інвалідності, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, встановлена у розмірі 145% прожиткового мінімуму , а по ч.1 п. 13 додаткова пенсія встановлена в розмірі 30% прожиткового мінімуму. Розмір пенсії з 29.04.2013р. складає 2011,50грн., у тому числі: 1296,30 грн. - основна пенсія; 268,20 гри. - додаткова пенсія; 47,00 гри. - щомісячна державна допомога інвалідам внаслідок ЧК. По особистій заяві № 2739 від 15.05.2013 р. йому була зроблена відмова (Рішення № 48 від 31.05.2013 року) в перерахунку пенсії по заробітної плати ЧАЕС № 6/04/1928 від 14.05.2013 року. Так як згідно наданих документів довідка про заробітну плату за роботу в зоні відчуження не відповідає первинним документам про період роботи в зоні відчуження, тому що у довідці вказано що оплата за підвищеними тарифними ставками (посадовими окладами) з урахуванням зони безпечності проводиться виходячи з установленого у зоні відчуження 6-ти годинного робочого тижня за 6-ти денного (36-годинного) робочого тижня. Розрахунок заробітку проведено з урахуванням оплати прані виходячи з 8-ми годинного робочого дня в зоні відчуження, що не відповідає Постанові Держкомпраці СРСР та Секретаріату ВЦСПС від 07.05.1986 р. № 153/10-43. Відповідно до постанови КМУ "Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" № 1210 від 23.11.2011р. у разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження менше календарного місяця у 1986-1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження. Знаходження у стані бойового резерву на чергуванні за межами зони не може бути враховано в суму заробітної плати за роботу у зоні відчуження в довідці по формі яка відповідає листу Міністерства соціального захисту населення України від 27.02.1996 р. №01-3/61 1-015-2. Відповідно ст. 38 Постанови Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1 "Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ '"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування11 при прийманні документів орган, що призначає пенсію перевіряє правильність оформлення документів та здійснює правову експертизу змісту і належного оформлення представлених документів, тому просять суд відмовити  позивачу у  задоволенні вимог повністю. 

Третя особа:  6 державний  пожежно - рятувальний загін  Головного управління ДСНС України у Донецькій області, ОСОБА_4, в судовому засіданні вимоги позивача підтримав, просив суд їх задовольнити. 

Суд, вислухавши пояснення сторін, третьої особи,  дослідивши матеріали справи, прийшов до переконання, що  позовні вимоги  ОСОБА_1  підлягають  задоволенню з наступних підстав.

Так, в судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку  у відповідача з 6.07.2001року  та отримує пенсію відповідно до ст.54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 19.12.199І року, як інвалід третьої групи з втратою працездатності 60% та причиною інвалідності - профзахворювання внаслідок аварії на ЧАНС згідно довідки МСЕК серії 10 ААБ № 426138 від 29.07.2013 року. 

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням  № 48  про відмову в перерахунку пенсії по заробітку,  від 31.05.2013 року,  ОСОБА_1 було відмовлено у перерахунку пенсії по заробітку.  Обґрунтуванням  даного рішення   є те, що відповідно до постанови КМУ «Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №1210 від 23.11.2011 року, у разі коли особа  пропрацювала у зоні  відчуження  менше календарного місяця у 1986 - 1990  роках, заробітна плата  за роботу у зоні  відчуження, для обчислення пенсії враховується за весь фактично  відпрацьований час, в одному  із неповних календарних місяців роботи протягом  цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження.  Довідка, про заробітну плату за роботу в зоні відчуження не відповідає первинним документам про період роботи в зоні відчуження ОСОБА_1, оскільки розрахунок заробітку  проведено з урахуванням оплати праці виходячи з 8-ми годинного робочого дня в зоні відчуження, а в матеріалах справи  відсутні документи , які підтверджують такий графік роботи (а.с. 7).

Відповідно до ст.45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», перерахунок у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся  за перерахунком пенсії, якщо відповідачу заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа. 

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та Законами України. 

Ухвалюючи судове рішення, суд виходить з того, що конституційні  принципи, на яких базується здійснення прав і свобод людини і громадянина в Україні,  включаючи і право на пенсійне забезпечення, передбачені ст.ст. 1, 3, ч. 2 ст. 6, ст. 8, ч. 2 ст. 19, ст.ст. 22, 23, ч. 1 ст. 24 Конституції України, набуте у сфері  пенсійного забезпечення, не може бути скасоване або звужене.

Відповідно до ст.1 постанови КМУ «Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №1210 від 23.11.2011 року, якщо особа пропрацювала у 1986 - 1990 роках у зоні відчуження менше  календарного місяця,  пенсія обчислюється за її бажанням із заробітку, одержаного за роботу у зоні відчуження за весь фактично відпрацьований  час,  в  одному  із  неповних  календарних місяців роботи протягом цих років,  без додавання суми заробітку за період роботи за межами зони відчуження.  У такому разі заробіток за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а  одержана  сума  множиться  на 25,4.  Коли дні роботи припали на вихідні і святкові дні,  розрахунок заробітку за 25,4 робочих  дня здійснюється  у такому ж порядку,  як і за роботу у робочі дні,  а доплата  за  вихідні  і  святкові  дні  нарахована   за   фактично відпрацьований   час,   з   урахуванням   установленої  кратності, додається до суми обчисленого заробітку. У разі   коли   кількість  відпрацьованих  днів  у  неповному календарному місяці роботи більше від 25,4, пенсія обчислюється із заробітку за фактично відпрацьований час. У всіх випадках премія,  передбачена підпунктом  3  пункту  1 постанови Ради  Міністрів УРСР,  Укрпрофради від 10 червня 1986 р. N 207-7 (не більше за 400  крб.  на  місяць),  що  була  визначена умовами  оплати  праці для осіб,  які безпосередньо брали участь в роботах,   пов'язаних   з   ліквідацією   наслідків   аварії    на Чорнобильській АЕС і  запобіганням  забрудненню  навколишнього середовища,  після цього розрахунку додається до суми  обчисленого заробітку.

    Для осіб,  які  працювали  у  зоні відчуження менше місяця та захворіли на променеву  хворобу,  пенсія  обчислюється  згідно  із статтею   57  Закону  України  "Про  статус  і  соціальний  захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

    Пенсії призваних  на  військові  збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків аварії  на  Чорнобильській АЕС   та   працювали   у   зоні   відчуження  в  1986-1990  роках, призначаються  із  заробітку,  який  вони  одержували  за основним місцем  роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження,  характеру  виконуваної  роботи,  місця  і  тривалості робочого  дня  (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці   за  умови,  якщо  цей  розрахунок  проведено  на  підставі первинних  документів  про  місце роботи і тривалість робочого дня згідно   із   сумарною  кратністю  оплати  праці,  встановленою  у відповідні  періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4, у I  зоні  -  3).  При  цьому  в  усіх  випадках заробітна плата для розрахунку  пенсії  не  повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.
    В усіх  випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу в зоні відчуження у 1986 - 1990  роках не може перевищувати 3 тис. карбованців.

   Так, з довідки  № 9/3/221 від 15.03.2013 року (а.с. 5), виданої  Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Головне управління ДСНС України у Київській області, вбачається, що згідно архівних матеріалів,  сержант внутрішньої служби ОСОБА_1,  дійсно приймав участь  у ліквідації  наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та знаходився в 30-ти  кілометровій зоні відчуження на вахті, безвиїзно  у період:з 11.11.1987 року по 12.12.1987 року , а саме: 

11.11.1987 року -  8 годин  на території Чорнобиля;
12.11.1987 року - 8 годин  на території Чорнобиля;
13.11.1987 року -  8 годин  на території Чорнобиля;
14.11.1987 року  - 8 годин  на території Чорнобиля;
15.11.1987року  -  8 годин, з них:  4 години  на території  і в приміщенні 3,4 енергоблоків та 4 години на території Чорнобиля;
16.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
17.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
18.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
19.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
20.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
21.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
22.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
23.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
24.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
25.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
26.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
27.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
28.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
29.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
30.11.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
01.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
02.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
03.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
04.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
05.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
06.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
07.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
08.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
09.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
10.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
11.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків;
12.12.1987 року - 8 годин, з них:  4 години на території Чорнобиля та 4 години  на території  і в приміщенні 1,2,5,6 енергоблоків.
Отримано дозу опромінювання: 0,480 бер.
У період з 11.01.1988 року по 15.02.1988 року  у зоні Чорнобиля  по 8 годин щоденно, отримано дозу опромінювання 0,2 бер.

У період з 20.03.1988 року по 21.04.1988 року  у зоні Чорнобиля  по 8 годин щоденно, отримано дозу опромінювання 0,2 бер.

Таким чином, з даної довідки вбачається, що ОСОБА_1  дійсно приймав участь  у ліквідації  наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та знаходився в 30-ти  кілометровій зоні відчуження на вахті, безвиїзно  у період:з 11.11.1987 року по 12.12.1987 року , що складає 32 календарних дня  по 8 годин щоденно, у  період з 11.01.1988 року по 15.02.1988 року, що складає 36 календарних дня, по 8 годин щоденно та у період з 20.03.1988 року по 21.04.1988 року, що складає 33  календарних дня     по 8 годин щоденно.

Постановою  Донецького окружного адміністративного суду  № 805/4592/13-а від 25.04.2013 року,  6 державно  пожежний  рятувальний загін Головного  територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій  України в Донецькій області  зобов'язано зробити перерахунок заробітної плати, оскільки робота  ОСОБА_1 за період ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС повинна бути оплачена з обліком всіх   постанов, що регламентують порядок оплати праці робітників та службовців з нарахуванням премії в розмірі 60 % тарифної ставки, що повинна бути підвищена на 100 %, тобто вдвічі, а також подвійною оплатою за роботу у вихідні дні, з урахуванням кратності зони небезпеки та обчислення за одну годину як 1/3 години робочого часу за період несення служби у стані бойової готовності, понад середньомісячної заробітної плати, у порівняннями із установленими чинним законодавством нормами, а саме: зобов'язано 6 державний пожежно - рятувальний загін Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в Донецькій області провести ОСОБА_1 перерахунок грошового утримання за період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 11 листопада 1987 року   по 11 грудня 1987 року, з 11 серпня 1988 року по 15 лютого 1988 року, з 20 березня 1988 року по 21 квітня 1988  року   з урахуванням    постанови Ради міністрів СРСР та ВЦРПС № 655-195 від 05 червня 1986 року, постанови Ради Міністрів УРСР і Української республіканської Ради професійних Спілок від 10 червня 1986 року № 207-7, постанова Ради Міністрів СРСР № 524-156 від 07 травня 1986 року, а також наказів МВС СРСР № 0130 від 11 травня 1986 року та № 0189 від 30 червня 1986 року, вказівки МВС СРСР № 35з від 30 травня 1986 року, постанови    Держкомітету СРСР з праці і ВЦРПС № 153/10-43 від 07 травня 1986 року,  вказівки УПО МВС № 3/7/1587 від 17 грудня 1986 року та МВС СРСР № 1/5725 від 21 жовтня 1986 року,   роз'яснення ГУ ДПО МВС України   № 12/8/1763   від 29 травня 2002 року, та видати відповідну довідку про грошове утримання з урахуванням перерахунку для  пред'явлення до органів Управління пенсійного фонду України для нарахування пенсії (а.с.  8-14).

Так, на виконання  постанови Донецького окружного  адміністративного суду № 805/4592/13-а від 25.04.2013 року,  6 державний  пожежно - рятувальний загін  Головного управління ДСНС України у Донецькій області надав довідку   про фактичну заробітну  плату за роботу  в зоні відчуження, із якої призначається пенсія. В  даній  довідці зазначено,  що  оплата за підвищеними  тарифними ставками з урахуванням зони безпечності проводиться  виходячи з установленого у зоні відчуження 6-ти годинного робочого тижня за 6-ти денного 36 годинного робочого тижня. 

Однак з розрахунку даної довідки, а саме з таблиці відпрацьованих ОСОБА_1 годин,  вбачається, що ОСОБА_1 відпрацював  8-ми годинний робочий день у період з 11.11.1987 року по 12.12.1987 року, у  період з 11.01.1988 року по 15.02.1988 року,  та у період з 20.03.1988 року по 21.04.1988 року , за які йому було зроблено  перерахунок  заробітної плати відповідно до постанови  Донецького окружного адміністративного суду від 25.04.2013 року. 

Ухвалюючи судове рішення, суд виходить з того, що конституційні  принципи, на яких базується здійснення прав і свобод людини і громадянина в Україні,  включаючи і право на пенсійне забезпечення, передбачені ст.ст. 1, 3, ч. 2 ст. 6, ст. 8, ч. 2 ст. 19, ст.ст. 22, 23, ч. 1 ст. 24 Конституції України, набуте у сфері  пенсійного забезпечення, не може бути скасоване або звужене.

Відповідно до ст. 2 Кодексу Адміністративного Судочинства України завданням адміністративного  судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі  законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 19 Конституції України встановлено,  що органи місцевого самоврядування , їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, й межах повноважень, та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії за віком, за наявності у чоловіків - 25 років, а у жінок - 20 років страхового стажу, встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Крім того, за приписами ст. 22 Конституції України  Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Статтею 8 Конституції України визначено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Норми Конституції України є нормами прямої дії.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, оскільки ОСОБА_1 надав  відповідачу довідки, з яких вбачається, що він з 11.11.1987 року по 12.12.1987 року, у  період з 11.01.1988 року по 15.02.1988 року,  та у період з 20.03.1988 року по 21.04.1988 року працював в зоні Чорнобиля  8 годин щоденно,  суд приходить до переконання, що відповідач неправомірно відмовив позивачу у перерахунку пенсії  по  заробітку, посилаючись на те, що в матеріалах справи відсутні  підтверджуючі документи 8-ми годинний графік роботи, а тому рішення  № 48 від 31.05.2013 року, підлягає скасуванню.

Також, суд приходить до висновку,  що вимоги ОСОБА_1   про  зобов'язання  відповідача здійснити перерахунок  пенсії ОСОБА_1, виходячи з грошового забезпечення за час роботи в зонах небезпеки, також підлягають задоволенню,  однак не з 01.04.2013 року, як вказує ОСОБА_1, а з 01.05.2013 року, відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року, оскільки з заявою про перерахунок пенсії він звернувся до відповідача 15.05.2013 року, про що зазначено в  рішенні №48 від 31.05.2013 року та підтверджено поясненнями позивача. 

          На підставі викладеного та керуючись      Законом України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", постанови КМУ «Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №1210 від 23.11.2011 року, Конституцією України, ст. ст. 2, 3, 6, 10, 11, 18, 94, 99, 100, 104, 105  КАС України,-


                                                           П О С Т А Н О В И В :


Позовні вимоги  ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати дії Управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області в частині відмови позивачу  в перерахунку  пенсії  з урахуванням довідки про грошове забезпечення - неправомірними. 

Скасувати Рішення Управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області про відмову  в перерахунку пенсії по заробітку  №48 від  31.05.2013 року.

Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську та Слов'янському районі  Донецької області здійснити перерахунок  пенсії ОСОБА_1 з 01.04.2013 року, виходячи з грошового забезпечення за час роботи в зонах небезпеки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги  в 10-денний строк з дня отримання постанови.


повний текст постанови виготовлено  03.12.2013 року.


Суддя  Слов'янського
міськрайонного суду Донецької області                                         П.І. Профатило 

Источник:  http://www.reyestr.court.gov.ua/

Комментариев нет:

Отправить комментарий