В інформаційному просторі не вщухають скандали, що пов’язані із завищеними цінами на товари та послуги, які закуповують для забезпечення діяльності високопоставлених посадових осіб. Журналісти постфактум піднімають питання, які пов’язані із проведенням конкурсних торгів. Експерти Центру Політичних Студій та Аналітики (ЦПСА) дослідили інший бік медалі. А саме, на яку суму держслужбовці не провели конкурсні торги для забезпечення діяльності Гаранта, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України та інших державних органів у 2012 році.
Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», тендер проводиться, якщо очікувана вартість товарів дорівнює 100 тис. гривень і більше. Якщо очікувана вартість менше 100 тис. – чиновники не проводять тендери, а одразу перераховують гроші постачальникам, яких самі обирають. Таким чином, перед чиновниками виникає спокуса занизити очікувану вартість товарів на кілька сотень гривень, з метою уникнення тендерної бюрократії. Такі державні закупівлі експерти відносять у зону корупційного ризику, так як проконтролювати, за якими критеріями голови та секретарі конкурсних комітетів власноруч обирають постачальників фактично неможливо.
Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», тендер проводиться, якщо очікувана вартість товарів дорівнює 100 тис. гривень і більше. Якщо очікувана вартість менше 100 тис. – чиновники не проводять тендери, а одразу перераховують гроші постачальникам, яких самі обирають. Таким чином, перед чиновниками виникає спокуса занизити очікувану вартість товарів на кілька сотень гривень, з метою уникнення тендерної бюрократії. Такі державні закупівлі експерти відносять у зону корупційного ризику, так як проконтролювати, за якими критеріями голови та секретарі конкурсних комітетів власноруч обирають постачальників фактично неможливо.
Державне управління справами, яке забезпечує офіційні заходи високопоставлених осіб, планувало у 2012 році витратити без проведення конкурсних торгів більше ніж 6,8 мільйонів гривень. З них майже 1,7 мільйона гривень на підпорогові закупівлі, вартістю 90 000 – 99 999 гривень.
Які саме товари та послуги не потрапили на конкурсні торги? Ось деякі приклади:
Послуги із заправки та відновлення картриджів – 99 600 тис. гривень.
Ресторанні послуги – 99 400 гривень.
Консультативні послуги з конфігурації комп’ютерів – 99 000 гривень. А також монтаж комп’ютерів – 97 800 гривень. До речі, на утилізацію комп’ютерної техніки ДУС заклало 75 000 гривень.
Для підрозділу доступу до публічної інформації цифрові реєстратори мови – 99000 гривень.
Послуги з виготовлення фотопанно – 99 000 гривень.
Послуги з декору урочистих заходів – 98 000 гривень.
Послуги з архівування документів – 97 000 гривень.
Газети та журнали не потрапили на конкурсні торги, т. я. передбачалися окремо. Газети – 95000 гривень. Журнали – 90 866 гривень.
Світильники – 94 000 гривень.
Аксесуари до фототехніки – 94 000 гривень.
Оплата зелених насаджень, що підлягають видаленню, при виконанні робіт з реставрації Маріїнського палацу – 91 500 гривень.
Послуги щодо визначення меж земельних ділянок, їх виведення та надання нотаріальних послуг – 90000 гривень.
Ремонт телефонної каналізації – 90 000 гривень.
Плати для АТС – 90 000 гривень.
Після усього вище перерахованого варто відзначити юридичний прийому дроблення предмету закупівель. Його зазвичай використовують, нечисті на руку чиновники, з метою уникнення конкурсних торгів. Так, на відкриті торги не потрапили державні прапори вартістю 98 000 гривень. Хоча могли там опинитися, так як окрім прапорів, ДУС передбачило окремий різновид прапору – штандарт за 60 000 гривень. І флагштоки до прапорів за 95 000 гривень.
Автор: Гліб Канєвський
Комментариев нет:
Отправить комментарий