25 августа 2013 г.

Минсоцполитики могут освободить от судебного сбора

КИЕВ. 23 августа. УНН. Кабинет министров Украины предлагает освободить Министерство социальной политики от уплаты судебного сбора. Об этом говорится в законопроекте № 3113 от 22 августа 2013 г., передает УНН со ссылкой на официальный-веб портал Верховной Рады Украины.

Как говорится в пояснительной записке к закону, такое решение обусловлено тем, что в Минсоцполитики нет средств на обжалование назначенных в судебном порядке социальных выплат.

Согласно статье 2 Закона Украины "Об источниках финансирования органов государственной власти" органы государственной власти осуществляют свою деятельность исключительно за счет бюджетного финансирования в пределах, предусмотренных законами Украины о государственном бюджете на соответствующие годы.

В свою очередь, четко определена экономическая структура расходов государственного управления, которая не предусматривает расходов на уплату судебного сбора, ограничивает права ведомства.

Напомним, что на сегодня судами принято значительное количество решений в пользу граждан на сумму свыше 2 миллионов гривен.

Источник: УНН


ПРОЕКТ

Вноситься
Кабінетом Міністрів України

ЮМ. АЗАРОВ

                                 2013 р.

Закон УкраЇни

Про внесення зміни до статті 5
Закону України “Про судовий збір”
___________________________________

Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:

1. Пункт 20 частини першої статті 5 Закону України “Про судовий збір” (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 14, ст. 87, № 21,
ст. 204, № 31, ст. 393, № 50, ст. 564, із змінами, внесеними законами України від 6 вересня 2012 року № 5207-VI та від

20 листопада 2012 року № 5496-VI) викласти у такій редакції:

“20) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій та виконавчі органи міських рад з питань соціального захисту населення — у справах, пов’язаних з призначенням і виплатою фізичним особам всіх видів державної соціальної допомоги, компенсацій, виплат та доплат, установлених законодавством;”.

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
              Голова
Верховної Ради України




ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України „Про внесення зміни
до статті 5 Закону України „Про судовий збір”

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Починаючи з 2009 р. відбулися масові звернення громадян до судових органів з позовами щодо  соціальних виплат  до  регіональних та місцевих органів соціального захисту населення (за цими судовими справами Мінсоцполітики зазвичай залучається у якості співвідповідача або третьої  особи). На даний час судами прийнята значна кількість рішень на користь громадян на суму понад 2 мільйони гривень.

Оскарження судових рішень потребує сплати судового збору, на що кошти ні органам соціального захисту населення, ні Міністерству соціальної політики не передбачені.

Згідно зі статтею 2 Закону України „Про джерела фінансування органів державної влади” органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених законами України про державний бюджет на відповідні роки. Постановою Верховної Ради України від 12.07.1996 № 327/96-ВР „Про структуру бюджетної класифікації України” визначена економічна структура видатків державного управління, що не передбачає видатків на сплату судового збору за рахунок видатків на утримання органів державної влади.

Пільги щодо сплати судового збору визначені статтею 5 Закону України „Про судовий збір”. Пунктом 20 цієї статті передбачено, що органи соціального захисту населення звільняються від сплати судового збору за подання позовів щодо призначення і виплати всіх видів державної соціальної допомоги, компенсації, виплат та доплат, установлених законодавством.

Однак ця норма судами не застосовується у випадках, коли вищезазначені органи оскаржують судові рішення у якості відповідачів. Окрім цього, зазначена пільга також не застосовується при оскарженні судових ухвал, що виносяться під час розгляду справи.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект Закону України розроблено з метою забезпечення належного виконання Міністерством соціальної політики, місцевими органами соціального захисту населення завдань, визначених законодавством України, при розгляді спорів у судових органах.

3. Правові аспекти

До актів, що діють у відповідній сфері суспільних відносин, належать Конституція України, Закон України „Про судовий збір”, Постанова Верховної Ради України від 12.07.1996 № 327/96-ВР „Про структуру бюджетної класифікації України”, Указ Президента України від 06.04.2011 № 389 „Про Положення про Міністерство соціальної політики України” (зі змінами).

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація акта не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта погоджено без зауважень Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством фінансів України. Міністерством юстиції України погоджено із зауваженнями щодо невідповідності вимогам нормопроектувальної техніки, які враховані.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери та не потребує погодження уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об`єднань та всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект акта не є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття акта сприятиме забезпеченню належного виконання Міністерством соціальної політики, органами праці та соціального захисту населення завдань, визначених законодавством України, при розгляді спорів у судових органах.


Міністр соціальної
політики України                                                                  Наталія Королевська

"_____"__________2013 р.





ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України „Про внесення зміни
до статті 5 Закону України „Про судовий збір”



Зміст положення (норми) чинного законодавства


Зміст запропонованого положення (норми) проекту
Стаття 5. Пільги щодо сплати судового збору

Від сплати судового збору звільняються:
20) органи праці та соціального захисту населення – за подання позовів  щодо призначення і виплати всіх видів державної соціальної допомоги, компенсації, виплат та доплат, установлених,  законодавством
України;
Стаття 5. Пільги щодо сплати судового збору

Від сплати судового збору звільняються:
20) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій та виконавчі органи міських рад з питань соціального захисту населення — у справах, пов’язаних з призначенням і виплатою фізичним особам всіх видів державної соціальної допомоги, компенсацій, виплат та доплат, установлених законодавством;



Начальник Управління
експертизи соціально-трудових відносин
Секретаріату Кабінету Міністрів України                             А. Красильщиков

“____” серпня 2013 р.



5 комментариев:

  1. Анонимный25.08.2013, 17:33

    Судовий збір слід не відміняти, а хочаб, покласти на кишені чиновників, які допустили порушення Конституції та чинного законодавства, за разом поклавши на них всі витрати потерпілої сторони.
    Валерій.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Анонимный25.08.2013, 20:40

      Так оно щас так и есть.
      А в результате платишь ты со своего кармана.

      Удалить
  2. Анонимный26.08.2013, 17:01

    Почему любой гражданин Украины имеет право пойти в ПФУ и написать заявление на пенсию или пособие, которые ему полагаются по Закону, а инвалид Чернобыля должен идти в суд? Что за исключительность такая? Мы что – преступники? Перед Законом все равны. А если предложить эту исключительность всему населению страны? За правом на труд, отдых, образование – в суд. За правом на свободу мысли и слова – в суд. За каждым вздохом – в суд?
    И никто удивленно не спросит – а почему так? Действительно, чушь полная получается, абсурд и только – открыть филиал ПФУ в зале суда.
    Страна сумасшедших. Варвары.Украина – это огромный судебный процесс.

    ОтветитьУдалить
  3. Анонимный27.08.2013, 16:09

    Власть Закон протолкнет! Это ясно всем и тогда нам окончательно капут наступит

    ОтветитьУдалить
  4. Анонимный27.08.2013, 22:54

    оплату судебного сбора возложить на чиновника плюс другие судебные расходы (почта,Командировочные,трата служебного времени и т.д)

    ОтветитьУдалить