Центрально-Міський районний суд м.Макіївки
86108 Україна Донецька область м. м. Макіївка буд.111
Справа № 270/4906/13-а
Провадження № 2-а/270/129/2013
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 жовтня 2013 року Центрально-Міський районний суд м. Макіївки Донецької області у складі:
головуючого судді Суханової А.В.
при секретарі: Ніклюдовій А.Ю.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Макіївки адміністративну
справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в
Центрально-Міському районі м. Макіївки, 3-я особа: 2 Державний
пожежно-рятувальний загін Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області про визнання дій суб'єкта владних
повноважень незаконними, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1
звернувся до суду з позовом до УПФУ в Центрально-Міському районі м.
Макіївки про визнання дій неправомірними, зобов'язання провести
перерахунок та виплату пенсії посилаючись на наступне. Постановою
Донецького окружного адміністративного суду від 20.11.2012р. по справі №
2а/0570/14546/2012 були задоволені мої позовні вимоги до 2 Державного
пожежно-рятувального загону Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області про перерахунок мого грошового забезпечення
за час роботи у зонах небезпеки з урахуванням діючого на той час
законодавства СРСР та про зобов'язання видати мені довідку встановленого
зразку для звернення до органу Пенсійного фонду України з метою
перерахунку пенсії, як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи. На виконання зазначеної постанови суду 2 Державний
пожежно-рятувальний загін Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області надав мені довідку про грошове забезпечення
за час роботи у зонах небезпеки від 10.01.2013 № 07/57. Дану довідку із
заявою про перерахунок моєї пенсії я надав до Управління Пенсійного
фонду Україна в Центрально-Міському районі м. Макіївки 15.01.2013.
Листом від 25.01.2013 за № 1489/03 йому було повідомлено про відмову у
перерахунку пенсії на підставі довідки, виданої 2 Державний
пожежно-рятувальний загін Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області про грошове забезпечення за час моєї роботи у
зонах небезпеки від 10.01.2013 № 07/57. Постановою Центрально-Міського
районного суду м. Макіївки Донецької області від 25.03.2013 по справі №
270/1153/13-а частково задоволені позовні вимоги до Управління
Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Макіївки
Донецької області, тертя особа - 2 ДПРЗ ГТУ МНС України у Донецькій
області, про визнання дій незаконними щодо відмови у перерахунку пенсії
як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Даною
Постановою суду першої інстанції визнані протиправними дії відповідача в
частині відмови у проведенні перерахунку моєї пенсії на підставі
довідки 2 ДПРЗ ГТУ МНС України у Донецькій області про грошове
забезпечення за час роботи у зонах небезпеки від 10.01.13 № 07/57,
зобов'язано відповідача здійснити перерахунок мені пенсії з 01.01.2013
на підставі довідки 2 ДПРЗ ГТУ МНС України у Донецьк:й області від
10.01.13 № 07/57. Постановою Донецького апеляційного адміністративного
суду від 20.05.2013 по справі № 270/1153,13-а Постанова
Центрально-Міського районного суду м. Макіївки Донецької області від
25.03.2013 була скасована, позовні вимоги задоволені частково:
зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Центрально-Міському
районі м. Макіївки Донецької області прийняти рішення за наслідками
розгляду поданої моєї заяви про проведення перерахунку пенсії від
15.01.2013. Підставою для скасування Постанови суду першої інстанції
послужило те, що відповідач в порушення положень ст. 45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»
не прийняв відповідне рішення про проведення перерахунку пенсії або про
відмову у такому перерахунку, а тому позивач обрав не належний спосіб
судового захисту (а саме: предметом спору був лист УПФ України в
Центрально-Міському районі м. Макіївки від 25.01.2013 №1489/03, який має
лише роз'яснювальний характер), що унеможливлює надання правової оцінки
позовним вимогам, а тому позивач має можливість повторного
звернення до суду за захистом своїх порушених прав обравши належний
спосіб.
Обираючи
належний спосіб захисту своїх прав, позивач звернувся до відповідача із
заявою про надання мені Рішення про перерахунок (відмову у перерахунку)
моєї пенсії на підставі довідки про грошове забезпечення за час роботи у
зонах небезпеки від 01.01.2013 № 07/57. Відповідач на виконання
Постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 20.05.13
надав мені копію рішення від 25.05.2013 б/н про перерахунок його пенсії,
яким відмовлено у такому перерахунку па підставі довідки від 10.01.13 №
07/57. Зазначене рішення відповідач надіслав поштою 07.06.2013, позивач
отримав 11.06.2013. Вважає зазначене рішення неправомірним та
незаконними з огляду на наступне. Відповідно до п. 17 та частини 2
підпункту «в» пункту 38, пункту 39 Порядку подання та оформлення
документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»,
затвердженого постановою Управління Пенсійного фонду України від
25.11.2005 № 22-1, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається
на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів
про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи
організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка
звертається за пенсією. Орган, що призначає пенсію, має право перевіряти
в необхідних випадках обґрунтованість їх видачі. Не пізніше 10 днів
після надходження заяви з необхідними для перерахунку пенсії орган, що
призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо
перерахунку пенсії. Виходячи з аналізу зазначених норм, відповідач
повинен був спочатку перевірити бухгалтерські документи 2 Державного
пожежно-рятувального загону ГТУ МНС, пов'язані з видачею мені довідки
про грошове забезпечення, а потім прийняти рішення щодо перерахунку моєї
пенсії. Однак, рішення про відмову в перерахунку пенсії було прийнято
взагалі без здійснення перевірки. Згідно зазначеного рішення моя пенсія
була розрахована на підставі довідки, яка мається в матеріалах пенсійної
справи, від 20.09.1988 № 01789. Проте, відповідач не мав права
розраховувати мою пенсію на підставі даної довідки, оскільки на підставі
постанови Донецького окружного адміністративного суду від 20.11.2012 по
справі № 2а/0570/14646/2012, яка набрала чинності, 2 Державний
пожежно-рятувальний загін Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області надав мені довідку про грошове забезпечення
за час роботи у зонах небезпеки від 10.01.2013 № 07/57 з урахуванням
нормативних актів та наказів МВС СРСР, які діяли на той час.
Згідно ст. 3 Закону України «Про правонаступництво України»
закони та інші нормативні акти відповідних установ СРСР діють на
території України, оскільки вони не суперечать законам України,
прийнятим після проголошення незалежності України. Порядок та умови
оплати праці осіб, що приймали участь у ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС у 1986 році, крім перерахованих нормативних актів у
постанові суду, іншими нормативними актами не передбачені, вони є
діючими на цей час. Згідно п. 1 ПКМУ № 1210 пенсії за бажанням осіб
можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в
зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних
збитків. Своїм зверненням до відповідача із заявою про перерахунок
пенсії згідно довідки, виданої третьою особою по даній справі, позивач
виявив бажання призначення пенсії виходячи із заробітку, одержаного за
роботу в зонах небезпеки. Згідно ч. 2 ст. 19 та ч. 1 ст. 58 Конституції України,
вважає дії відповідача незаконними, такі, що порушують його
конституційні права та не надають можливості отримувати законну пенсію,
як ліквідатору аварії на Чорнобильській АЕС.
Позивач
ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі
та просив їх задовольнити. Пояснення суду в обґрунтування позовних вимог
надав аналогічні тим, що викладені у позовній заяві.
Представник
відповідача - УПФУ в Центрально-Міському районі м. Макіївки Кукуровська
Н.Є., яка діє на підставі довіреності, в судовому засідання позовні
вимоги не визнала та пояснення суду в обґрунтування надала аналогічні
тим, що викладені в письмових запереченнях, відповідно до яких
відповідач не визнає позовні вимоги з наступних підстав. ОСОБА_1
перебуває на обліку в управлінні з 04.12.2012 та отримує пенсію по
інвалідності відповідно до статті 18 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»,
належить до 1 категорії громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи, брав участь в ліквідації наслідків аварії на
ЧАЕС з 20.04.1988 по 20.05.1988, з 20.06.1988 по 20.07.1988 та з
20.08.1988 по 20.09.1988. ОСОБА_1 встановлено статус інваліда війни
(посвідчення серії НОМЕР_1, видано 17.07.1998 УМВС України в Донецькій
області). Пенсія призначена на підставі витягу з акту огляду у МСЕК №
243577 серн 2-18 АА від 27.05.1998, згідно якого ОСОБА_1 встановлено 3
групу інвалідності, захворювання пов'язане з виконанням обов'язків
військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та посвідчення
особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, серії
НОМЕР_2, виданого Донецькою ОДА 04.08.2005 року. До заяви на призначення
пенсії довідка про заробітну плату ОСОБА_1 не надавалася. До заяви були
додані копії первинних документів про виконання службових обов'язків в
зоні відчуження, а саме: довідок б/н від 20.05.1988 та 20.09.1988 та №
01129 від 18.05.1988 та № 01789 від 20.09.1988, видані 3-м загоном
воєнізованої пожежної охорони Управління пожежної охорони УВС Київської
області, довідки б/н від 20.07.1988 та № 01358 від 19.07.1988, видані
самостійною воєнізованою пожежною частиною №16 Управління пожежної
охорони УВС Київської області. Згідно зазначених довідок ОСОБА_1
виконував службові обов'язки в зоні Чорнобильської АЕС з 20.04.1988 по
20.05.1988, з 20.06.1988 по 20.07.1988 та з 20.08.1983 по 20.09.1988 та
йому слід сплатити у відповідності до постанови ЦК КПРС, Ради Міністрів
СРСР і ВЦРПС від 29.12.1987 за місцем штатної служби окрім збереженого
грошового утримання посадовий оклад та оклад за військове чи спеціальне
звання в одинарному розмірі за 31,31 та 32 дні відповідно. Відповідно до
постанови ПК КПРС, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 29.12.1987 №
1497-378 (розпорядження Ради Міністрів УРСР від 06.01.1988 № 12-р)
виплата грошового утримання військовослужбовцям військових частині
органів Комітету державної безпеки СРСР, а також особам начальницького і
рядового складу органів внутрішніх справ, які виконували роботи,
пов'язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, провадилась у
подвійному розмірі посадових окладів і окладів за військове чи
спеціальне звання. В разі збереження за основним місцем штабної служби
грошового утримання, показник кратності відрядженим особам зменшувався
на одиницю.
15.01.2013
року ОСОБА_1 звернувся з заявою про перерахунок пенсії по заробітку у
розмірі відшкодування фактичних збитків. До заяви була додана довідка
про заробітну плату за роботу в населених пунктах зони відчуження з
20.04.1988 по 20.05.1988, з 20.06.1988 по 20.07.1988, з 20.08.1988 по
20.09.1988. Вказана в довідці заробітна плата розрахована із
застосуванням 4-х кратного розміру тарифної ставки (окладу). Документів,
підтверджуючих підстави видачі довідки про заробітну плату з
урахуванням кратності „4", надано не було. Спеціалістом відділу з
призначення пенсій була проведена перевірка підстав та достовірності
видачі довідки № 07/57 від 10.01.2013 про заробітну плату ОСОБА_1 В
результаті перевірки встановлено, що в розрахунковій картці ОСОБА_1
вказані до виплати суми заробітної плати в кратності « 1», премія та
компенсація за перебування у резерві не враховувалися. Інші документи,
що підтверджують виплату праці в кратності, зазначеній у довідці,
відсутні. Таким чином, прийняти до розрахунку для обчислення пенсії
ОСОБА_1 суми заробітної плати вказані у довідці не було підстав, тож у
перерахунку відмовлено.
Свою
відмову обґрунтовують тим, що форма довідки про заробітну плату, яка
видається особам, що виконували роботу по ліквідації наслідків аварії на
ЧАЕС в зоні відчуження, затвердженого Міністерством соціального захисту
населення України. Підставою для проведення розрахунку заробітної плати
за період роботи в зоні відчуження являються первинні документи про
нараховану заробітну плату, період та фактичну тривалість робочого дня і
місця її виконання. До довідки повинні додаватися копії підтверджуючих
документів про роботу в зоні відчуження. Однак, згідно первинних
документів, які містяться у матеріалах первинної справи, позивач приймав
участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та зі змісту первинних
документів вбачається , що позивачу належить сплатити відповідно до
постанови ЦК КПРС, Ради Міністрів за містом штабної служби посадовий
оклад та оклад по військовому або спеціальному званню в одинарному
розмірі.
Також,
звертають увагу суду на той факт, що у зв'язку із зміною радіаційної
обстановки та введенням нових умов оплати праці та пільг для
працівників, зайнятих на експлуатації Чорнобильської АЕС та ліквідації
наслідків аварії постановою від 21.04.1988 року Рада Міністрів СРСР
постановила: визнати втратившими чинність рішення уряду СРСР згідно
наданого переліку: Абзац 1 і 3 пункту 1 постанови ЦК КПРС, Президії
Верховної Ради СРСР, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 87 травня 1986 року
№ 524-156 від 07.05.1986 року - про підвищення тарифних ставок
(посадових окладів) на 100%. Цією ж постановою № 491-106 був визнаний
таким, що втратив чинність абзац 4 розпорядження Ради Міністрів СРСР від
17.05.1986 року № 964-рс, в якому було встановлено: дозволяти
керівникам міністерств та відомств, які приймали участь у ліквідації
аварії за погодженням з головою Урядової комісії проводить у виключних
випадках оплату праці працівників, зайнятих на вказаних роботах у III
зоні небезпеки у 5-х кратному у порівнянні з встановленими діючим
законодавством нормами, у II зоні небезпеки - 4-х кратному розмірі, І
зоні небезпеки - у 3-х кратному розмірі. Також, втратило чинність
розпорядження Ради Міністрів СРСР від 23.05.1986 року № 1031 та інші
підпункти 1, 2,4,9 пункту першого Постанови Ради Міністрів УРСР і
Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7 втратили чинність на
підставі Розпорядження Ради Міністрів УРСР від 27.04.1988 року № 199-рс.
Враховуючи, що на 1988-1990 роки постановою УК КПРС, Ради Міністрів СРР
та ВЦРПС від 29.12.1987 року № Л497-378/ розпорядження Ради Міністрів
УСРС від 06.01.1988 року № 12/р/х встановлений новий порядок оплати
праці та надання пільг для працівників, зайнятих на експлуатації
Чернобильської АЕС та ліквідації наслідків аварії у зоні відселення,
Держкомпраця УРСР та Укррадпроф підготували роз'яснення № 05/1-9-19 ДСП
від 28.06.1988 року та № 03-49-129 ДСП від 28.06.1988 року на питання,
що найчастіше зустрічаються у листах та зверненнях працівників. Згідно
наданих роз'яснень працівникам, тимчасово переведеним або відряджених
для виконання робіт на Чорнобильській АЕС та в зоні відселення, понад
збережену заробітну плату за основним містом роботи оплата праці за час
роботи на Чорнобильській АЕС та в зоні відселення проводиться в
одинарному розмірі тарифної ставки посадового окладу. Тому, законних
підстав для здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі довідки
Другого пожежного загону Головного територіального управління МНС
України в Донецькій області № 07/57 від 10.01.2013 року з урахуванням
кратності 4, не має. Просили суд відмовити у задоволенні позову в
повному обсязі.
Представник
3-ої особи Абрамова З.Ю., яка діє на підставі довіреності, підтримала
позовні вимоги ОСОБА_1 та суду пояснила, що на виконання постанови
Донецького окружного адміністративного суду, 2 державним
пожежно-рятувальним загоном Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області позивачу була видана довідка, в якій вони
вірно застосували кратність при розрахунку заробітної плати ОСОБА_1 Ця
довідка є достовірною і повинна бути врахована при перерахунку пенсії
позивачу.
Суд,
заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, представника
3-ої особи та дослідивши матеріали справи і надані докази, вважає, що
заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних
підстав.
Як
встановлено судом та визнано сторонами, позивач ОСОБА_1 перебуває на
обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Центрально-Міському
районі м. Макіївки з 04.12.2012 року та отримує пенсію по інвалідності
відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»,
належить до 1 категорії громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи, брав участь в ліквідації
наслідків на ЧАЕС та останньому встановлено статус інваліда війни першої
категорії /а.с. 32/.
Як
вбачається з копій довідок від 20.05.1988 року та 20.09.1988 року,
№01129 від 18.05.1988 року та №01789 від 20.09.1988, видані 3-м загоном
воєнізованої пожежної охорони Управління пожежної охорони УВС Київської
області, від 20.07.1988 року та №01358 від 19.07.1988, видані
самостійною пожежною частиною № 16 Управління пожежної охорони УВС
Київської області, ОСОБА_1 дійсно виконував службові обов'язки в зоні
Чорнобильської АЕС з 20.04.1988 року по 20.05.1988 року, з 20.06.1988
року по 20.07.1988 року, з 20.08.1988 року по 20.09.1988 року
/а.с.20,21,22,23,24,25/.
На звернення позивача ОСОБА_1 від 15.01.2013 року з заявою до УПФУ в Центрально-Міському районі м. Макіївки щодо перерахунку пенсії по заробітку відповідно до вимог Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
та наданої йому довідки, відповідач своїм рішенням від 25.01.2013 року
відмовив у перерахунку пенсії, оскільки враховуючи положення Постанови
ЦК КПСС, Ради Міністрів СРСР та ВЦСПС від 29.12.1987 року № 1497-378 ,
прийняти до розрахунку заробітної плати для обчислення пенсії суми
заробітної плати вказані у наданій довідці від 10.01.2013 року не має
підстав /а.с. 8/.
Відповідно до ст. 19 Конституції України
органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові
особи зобов'язані діяти лише на підставах та в межах повноважень і в
спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Згідно ч.2 ст. 71 КАС України
в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи
бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування
правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на
відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
визначені основні положення щодо реалізації конституційного права
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до ч.1 ст.54 зазначеного Закону України
встановлено, що пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва
чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із
заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у
розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з
законодавством.
З
копії постанови Донецького окружного адміністративного суду від 20
листопада 2012 року, яка набрала законної сили, вбачається, що був
задоволений позов ОСОБА_1 до 2 Державного пожежно-рятувального загону
Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій
України у Донецькій області, зобов'язаний відповідач провести
перерахунок грошового утримання за період роботи позивача по ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 20.04.1988 року по 20.09.1988
року у відповідності до п.1 постанови Ради Міністрів СРСР та ВЦРПС № 665-195 від 05.06.1986 року,
п.1 постанови ради Міністрів УРСР та Укрсовпрофу № 207-7 від 10.06.1986
року, п.1 постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Ради СРСР, Ради
Міністрів СРСР, ВЦРПС № 524-156 від 07.05.1986 року, п. 1,4 постанови
Ради Міністрів СРСР та ВЦРПС № 665-195 від 05.06.1986, п.1 постанови
Ради Міністрів УРСР і Української республіканської Ради професійних
спілок № 207-7 від 10.06.1986 року, п.1 постанови, п.1 постанови
Госкомтруда і ВЦРПС № 153/10-43 від 07.05.1986 року та видати
відповідну довідку про грошове утримання з урахуванням перерахунку для
пред'явлення до органів Управління Пенсійного фонду України для
нарахування пенсії /а.с.17-19/.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України
обставини, встановлені судовим рішення в адміністративній, цивільній
або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при
розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо
якої встановлено ці обставини. Таким чином, постановою Донецького
окружного адміністративного суду від 20 листопада 2012 року, яка набрала
законної сили, була встановлена та обставина, що ОСОБА_1 необхідно було
зробити перерахунок заробітної плати, оскільки його робота за період
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС повинна бути оплачена з
урахуванням постанови ради Міністрів УРСР та Укрсовпрофу № 207-7 від
10.06.1986 року, п.1 постанови ЦК КПРС, Президії Верховної Ради СРСР,
Ради Міністрів СРСР, ВЦРПС № 524-156 від 07.05.1986 року, п. 1,4
постанови Ради Міністрів СРСР та ВЦРПС № 665-195 від 05.06.1986, п.1
постанови Ради Міністрів УРСР і Української республіканської Ради
професійних спілок № 207-7 від 10.06.1986 року, п.1 постанови, п.1
постанови Госкомтруда і ВЦРПС № 153/10-43 від 07.05.1986 року, котрі
регламентують порядок оплати праці робітників та службовців з
нарахуванням премії в розмірі 60% тарифної ставки, що повинна бути
підвищена на 100%, тобто вдвічі, а також подвійною оплатою за роботу у
вихідні дні, з урахуванням кратності зони небезпеки та обчислення за
одну годину як 1/3 години робочого часу за період несення служби у стані
бойової готовності, понад середньомісячної заробітної плати, у
порівнянні із установленими чинним законодавством нормами.
На
виконання зазначеної постанови Донецького окружного адміністративного
суду, 2 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного територіального
управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Донецькій
області проведено перерахунок грошового забезпечення ОСОБА_1 за період
роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 20.04.1988
року по 20.09.1988 року та видано відповідну довідку про грошове
забезпечення з урахуванням перерахунку, для пред'явлення до органів
Управління Пенсійного фонду України для нарахування пенсії /а.с.5/.
Постановою Пенсійного Фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення(перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»,
зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за №
1566/11846. У відповідності до п. 7 вказаного Порядку, до заяви про
призначення пенсії за віком додається, у тому числі, посвідчення
учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та довідка про період
(періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на чорнобильській АЕС,
форма якої затверджена постановою Державного Комітету СРСР по праці та
соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, посвідчення
потерпілого від Чорнобильської катастрофи(при призначені пенсії із
використанням норм статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»).
Позивач
ОСОБА_1 звернувся до відповідача з виданою йому довідкою про його
грошове забезпечення за період роботи по ліквідації наслідків аварії на
Чорнобильській АЕС з 20.04.1988 року по 20.09.1988 р., з урахуванням
перерахунку, проведеного на виконання постанови Донецького окружного
адміністративного суду, але відповідач неправомірно не прийняв до
розрахунку заробітної плати для обчислення пенсії суми заробітної плати,
вказані у довідці № 07/57 від 10.01.2013року, з посиланням на те, що в
матеріалах пенсійної справи ОСОБА_1 міститься довідка від 20.09.1988
року, надана загоном державної пожежної охорони, згідно якої посадовий
оклад та оклад по воїнському чи спеціальному чину ОСОБА_1 за час роботи у
м. Чорнобиль - 32 дні належить виплатити у одинарному розмірі.
Враховуючи
вище викладене, суд приходить до переконання, що дії Управління
Пенсійного фонду України в Центрально - Міському районі м. Макіївки щодо
відмови позивачу у перерахунку пенсії на підставі довідки, виданої на
виконання постанови суду є неправомірними, а тому суд вважає за
необхідне позов задовольнити частково та визнати дії відповідача в
частині відмови позивачу у перерахунку пенсії неправомірними, та
зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з
урахуванням відомостей зазначених у довідці про грошове забезпечення за
час роботи у зонах небезпеки № 07/57 від 10.01.2013 року з 01.01.2013
року, оскільки судом було встановлено, що позивач звернувся до
відповідача з відповідною заявою 15.01.2013 року. Що стосується вимог
позивача щодо негайного виконання постанови суду в частині перерахунку
пенсії та виплати її за січень 2013 року, суд вважає, що вони
задоволенню не підлягають, оскільки відповідно до ч.1 п.1 ст. 256 КАС України
негайно виконуються постанови суду про присудження виплати пенсій,
інших періодичних платежів з Державного бюджету України або
позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць.
Таким чином, враховуючи, що позовні вимоги саме щодо проведення виплати
перерахованої пенсії позивачем ОСОБА_1 не заявлялися, підстави для
негайного виконання постанови суду відсутні.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 10, 11, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254, 255,256 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд ,
-
П О С Т А Н О В И В :
Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в
Центрально-Міському районі м. Макіївки, 3-я особа: 2 Державний
пожежно-рятувальний загін Головного територіального управління МНС
України у Донецькій області про визнання дій неправомірними,
зобов'язання провести перерахунок та виплату пенсії задовольнити
частково.
Визнати
неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в
Центрально-Міському районі м. Макіївка та скасувати рішення Управління
Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Макіївки від
25.01.2013 року без номеру щодо відмови в проведенні перерахунку пенсії
ОСОБА_1.
Зобов'язати
Управління Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м.
Макіївка провести з 01.01.2013 року ОСОБА_1 відповідний перерахунок
пенсії, з урахуванням відомостей зазначених у довідці № 07/57 від
10.01.2013 року про грошове забезпечення за час роботи у зонах
небезпеки, виданої 2 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного
територіального управління МНС України у Донецькій області.
В задоволені решти частини позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного
адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі
апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя Суханова А.В.
Источник: http://www.reyestr.court.gov.ua/
Комментариев нет:
Отправить комментарий