Проект
вноситься народними депутатами України
В.Д. Барвіненком
О.В. Герегою
О.О. Зарубінським
Г.Г. Зубком
ЗАКОН УКРАЇНИ
про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (щодо забезпечення продуктами харчування осіб які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Внести в Закон України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, N 16, ст.200) такі зміни:
1) пункт 14 статті 20 після слів “у сфері охорони здоров’я” доповнити словами “але не менше одного прожиткового мінімуму встановленого на відповідний рік”;
2) пункт 6 статті 21 після слів “у сфері охорони здоров’я” доповнити словами “але не менше половини прожиткового мінімуму встановленого на відповідний рік”.
2. Прикінцеві положення
1) Цей Закон набирає чинності з дня наступного за днем його опублікування.
2) Кабінету Міністрів України у тримісячний термін з дня набрання чинності цим Законом:
- привести свої рішення у відповідність із цим Законом;
- забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради
України
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту закону України про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (щодо забезпечення продуктами харчування осіб які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” передбачено, що громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1 і 2 категорій забезпечуються продуктами харчування за медичними нормами з обов’язковим прикріпленням до відповідних магазинів за місцем проживання. Таким особам, в залежності від категорії, компенсується від 25 до 50 процентів вартості продуктів харчування за медичними нормами, встановлюваними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
На сьогодні суми які підлягають відшкодуванню таким особам встановлені Наказом Міністерства соціальної політики України від 07.04.2014 № 196 і в середньому складають 300 гривень для чорнобильців 1 категорії та 150 гривень – 2 категорії.
Така ситуація є не справедливою та потребує відповідного врегулювання.
2. Мета законопроекту
Законопроектом пропонується збільшити розмір відшкодування вартості харчування чорнобильців, та зробити не можливим маніпулювання Урядом розміром цих відшкодувань. Пропонується встановлення норми про те, що особам які постраждали від Чорнобильської катастрофи відшкодовується харчування в розмірах які визначаються за медичними нормами, але такі відшкодування не можуть бути менше одного прожиткового мінімуму для 1 категорії, та менше половини – для 2 категорії. У 2014 році це 1176 та 588 гривень відповідно.
3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту
Проектом закону пропонується внести зміни до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” яким встановити мінімальний рівень грошового відшкодування вартості харчування.
А саме, пункт 14 статті 20, яким встановлено відшкодування вартості харчування для чорнобильців 1 категорії, доповнити положенням, що відшкодування не може бути менше одного прожиткового мінімуму встановленого на відповідний рік.
Також пропонується пункт 6 статті 21, яким встановлено відшкодування вартості харчування для чорнобильців 2 категорії, доповнити положенням, що відшкодування не може бути менше половини прожиткового мінімуму встановленого на відповідний рік.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Нормативно-правовою базою для прийняття даного законопроекту є:
Закон України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та Наказ Міністерства соціальної політики України від 07.04.2014 № 196 “Про встановлення розмірів грошової компенсації вартості продуктів харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2014 рік”.
Прийняття цього законопроекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” визначено, що громадянам, віднесеним до 1 та 2 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачується щомісячна компенсація вартості продуктів харчування за фізіологічними нормами, встановленими Міністерством охорони здоров’я України.
Але розміри цієї компенсації, починаючи з 2010 року, залишаються незмінними, оскільки фінансування Закону проводиться виключно в межах бюджетних призначень відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України” на відповідний рік.
Збільшення розмірів компенсаційних виплат можливе лише за умови збільшення фінансування з державного бюджету. Запропоновані зміни потребують додаткових витрат з державного бюджету
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту
Прийняття цього законопроекту дозволить покращить соціально-економічне становище та умови життя громадян, віднесених до 1 і 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також дасть можливість впорядкувати щомісячну виплату грошової компенсації вартості продуктів харчування.
Народний депутат України В.Д. Барвіненко
Народний депутат України О.В. Герега
Народний депутат України О.О. Зарубінський
Народний депутат України Г.Г. Зубко
Источник: http://w1.c1.rada.gov.ua/
Пропозиція
ОтветитьУдалить14) забезпечення продуктами харчування за медичними нормами з обов’язковим прикріпленням до відповідних магазинів за місцем проживання. Зазначеним особам компенсується вартість продуктів харчування за медичними нормами, встановлюваними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я,
у розмірі прожиткового мінімуму встановленого на відповідний період року;
для категорії 2 —
у розмірі половини прожиткового мінімуму встановленого на відповідний період року;
Окрім того вважаю потрібним звернути увагу на невиконання норми - забезпечення продуктами харчування за медичними нормами з обов’язковим прикріпленням до відповідних магазинів за місцем проживання.
Григорій Клименко. Сімферополь