9 июля 2013 г.

Впродовж другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів розглянув 81 питання

Членами Комітету та працівниками його секретаріату було здійснено роботу з підготовки і проведення 11 засідань Комітету, на яких розглянуто 81 питання.
Загалом за звітний період Комітет розглянув та подав до Верховної Ради 40 висновків по законопроектах, з опрацювання яких він визначений головним.
З них рекомендовано: прийняти за основу та в цілому - 2 законопроекти; прийняти за основу - 26 законопроектів; повернути на доопрацювання ініціаторам - 4 законопроекти; визначитися Верховній Раді шляхом голосування - 3; відхилити - 1;

 прийняти у другому читанні та в цілому - 2 проекти законів.
Крім цього, Комітет розглянув 30 проектів законодавчих актів та подав щодо них свої висновки до відповідних парламентських комітетів, що визначені головними з їх опрацювання.

На пленарних засіданнях парламенту розглянуто 14 проектів законодавчих актів, з підготовки яких Комітет визначено головним. 

З них 6 прийнято як закони, а саме:
- проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо добровільної сплати єдиного внеску (реєстр. №0917); Закон № 184-VII.
Законом врегульовано, зокрема, 
питання сплати єдиного внеску до Пенсійного фонду України в іноземній валюті, розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за її працівників, які є громадянами України, а також громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
питання одноразової сплати застрахованою особою єдиного внеску за попередні періоди (в тому числі за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року). При опрацюванні законопроекту до другого читання враховані пропозиції про надання можливості сплатити внески одноразово за попередній період без укладення основного договору. 
- проект закону про внесення змін до статті 13 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо першочергового безоплатного забезпечення санаторно-курортним лікуванням інвалідів війни) (реєстр. №1086), Закон № 284-VII.
Законом внесені зміни до статті 13 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", якими надано право інвалідам війни з числа осіб, які брали безпосередню участь у бойових діях під час Великої Вітчизняної війни та війни з Японією, на забезпечення санаторно-курортним лікуванням першочергово із числа позачерговиків, що надасть можливість підвищити рівень соціального захисту інвалідів Великої Вітчизняної війни, підтримати здоров’я та моральних дух фронтовиків. 
- проект закону про внесення змін до Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо соціального захисту учасників бойових дій та інвалідів війни ІІ та ІІІ груп періоду війни з Японією 1945 року, яким виповнилось 85 років і більше) (реєстр. №1087); Закон № 285-VII.
Закон направлений на посилення соціального захисту учасників бойових дій та інвалідів війни ІІ-ІІІ груп, періоду війни з імперіалістичною Японією 1945 року, яким виповнилося 85 років, шляхом поширення на цих осіб пільг, передбачених Законом "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" для інвалідів війни І групи. Це стосується, зокрема: збільшення розміру підвищення до пенсії в залежності від категорії ветерана від 25% (це учасники бойових дій), 30% (це інваліди війни ІІІ групи) та 40% (це інваліди війни ІІ групи) до 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (50% одержують інваліди війни І групи); санаторно - курортного забезпечення; пільг при оплаті за житлово - комунальні послуг;
- проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо призначення та індексації пенсії (реєстр. №1117), Закон № 231-VII.
Законом врегульовані, зокрема, такі питання:
питання включення до страхового стажу періодів перебування жінки у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами і одержання у зв’язку із цим допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами. 
Оплачувана відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами надається жінкам на підставі медичного висновку загальною тривалістю 126 або 140 календарних днів або 4 місяці (до пологів - 70 календарних днів; після пологів - 56 календарних днів або 70 календарних днів - у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення пологів), починаючи з дня пологів (стаття 17 Закону про відпустки). Жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відпустка по вагітності і родах надається загальною тривалістю 180 днів або 6 місяців (90 календарних днів до родів і 90 календарних днів після родів (пункт 10 статті 30 Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"); 
надана можливість отримувати пенсію у зв’язку з втратою годувальника дітям померлого годувальника у період між завершенням навчання в одному із навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців.
 
надана можливість пенсіонеру під час визначення зарплати для обчислення пенсії виключити періоди одержання допомоги по безробіттю, що дасть можливість збільшити розмір пенсії.

Відповідно до абзацу третього частини першої статті 24 чинного закону, до страхового стажу включається період, протягом якого особа, яка підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації. При цьому, згідно із частиною другою статті 40 чинного закону, при обчисленні коефіцієнта заробітної плати (доходу) за зазначений період враховується мінімальний розмір заробітної плати, що в багатьох випадках занижує коефіцієнт зарплати, відповідно, і розмір пенсії. Так, наприклад, коефіцієнт зарплати при мінімальній зарплаті становить: за січень 2013 року - 0,41586 (1147 грн./2758,11 грн.); за лютий 2013 року - 0,40886 (1147 грн./2805,37 грн.);
змінено механізм визначення заробітної плати для обчислення пенсії за не повні місяці роботи, що суттєво вплине на збільшення коефіцієнту зарплати, відповідно, і пенсії;
змінено механізм щорічного перерахунку раніше призначених пенсій. Передбачено, по-перше, що з 1 березня кожного року на коефіцієнт, який відповідає не менш як 20 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, порівняно з попереднім роком, буде збільшуватися не пенсія, а заробітна плата, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію; по-друге: у всіх випадках гарантується підвищення заробітної плати не менше зростання рівня інфляції (індексу споживчих цін) за минулий рік; по-третє: підвищення зарплати буде здійснюватися незалежно від коефіцієнту підвищення пенсійних виплат у минулому році. 
- проект закону про внесення зміни до статті 1 Закону "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" щодо призначення пенсії батькам, які виховали п'ятеро і більше дітей (реєстр. №1244), Закон № 170-VII.
Законом передбачено надання права на пенсію за особливі заслуги батьку, якщо у разі смерті матері або позбавлення її батьківських прав виховання п’ятьох або більше дітей до шестирічного віку здійснювалося ним. Такі пенсії призначаються як надбавка до пенсії у розмірі від 20 до 25 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (станом на липень 2013 року - це від 178,80 грн. до 223,50 грн.);
- проект закону про внесення змін до Закону "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (щодо надбавки на догляд) (реєстр. № 2015а).
Законом передбачено підвищення розміру надбавки на догляд за дитиною-інвалідом підгрупи А, тобто з високою мірою втрати здоров’я та надзвичайною залежністю від постійного стороннього догляду, з 50 відсотків до 100 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку. Таким чином, розмір державної соціальної допомоги, який буде виплачуватися на таких дітей, зросте на 486 грн. (або з 1111,80 грн. 1597,80 грн.) для дітей інвалідів підгрупи А віком до 6 років, та на 605 грн. (або з 1230,80 грн. до 1835,80 грн.) для дітей інвалідів підгрупи А віком від 6 до 18 років. 
Проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (реєстр. №1118) повернуто на доопрацювання ініціатору внесення.
7 проектів законів та постанов відхилено та знято з розгляду (з них 1 не включено до порядку денного сесії).
Відповідно до затвердженого плану роботи Комітету на період третьої сесії, у Комітеті знаходяться на опрацюванні та готуються до розгляду понад 50 законопроектів, щодо яких він визначений головним.
Протягом другої сесії Комітет, в межах здійснення аналізу практики застосування законодавчих актів у діяльності державних органів, наполегливо працював над питаннями здійснення парламентського контролю.
Так, 14 лютого 2013 року у Комітеті відбувся "круглий стіл" на тему: "Формування інклюзивної політики в освітній сфері" (спільно з ВГСПО "Національна асамблея інвалідів України").
Під час обговорення учасниками заходу було наголошено на важливості запровадження інклюзивної освіти як системного процесу, спрямованого на забезпечення права кожної дитини на здобуття якісної, доступної освіти за місцем проживання, оскільки в Україні щорічно понад 18 тисяч дітей стають інвалідами. Водночас, законами "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про соціальні послуги", "Про реабілітацію інвалідів в Україні" регламентовано надання освітніх, медичних, соціальних послуг особам з обмеженими можливостями здоров'я, зокрема, дітям з інвалідністю. Проте лише після ратифікації у грудні 2009 року Конвенції про права інвалідів в Україні відбулися істотні зміни в принципах і підходах щодо набуття освіти дітей з інвалідністю. Формування  інклюзивної політики (політики включення ) в сфері освіти, питання міжвідомче, яке передбачає розуміння сучасних вимог і підходів до питань інвалідності, прав осіб з інвалідністю на освіту, створення системи інтегрованих послуг на рівні громади, системи підготовки кадрів, зміни ментальності суспільства і, найголовніше, - переосмислення самих підходів до формування сучасної політики.

Серед основних проблем в сфері освіти осіб з інвалідністю, які потребують врегулювання, було відзначено:
- відсутність єдиної послідовності в наданні освітніх та реабілітаційних послуг дітям-інвалідам та молоді з інвалідністю, тобто системи: дитячий садок - школа - професійна освіта - вища освіта з обов’язковим наданням протягом всього періоду послуг з психолого-педагогічної, медичної, професійної, фізичної реабілітації;
- необхідність вирішення питання щодо належного матеріально-технічного забезпечення, зокрема, видання підручників для дітей зі складними вадами розвитку та слабозорих, оновлення дидактичних посібників (атласи, географічні карти тощо), озвучених книг, забезпечення навчальних закладів спеціальними приладами і обладнанням для дітей з вадами здоров’я;
- архітектурна недоступність будівель. Так, станом на 1 грудня 2012 року з 19,2 тисяч загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти лише 3,8 тис. (20%) є доступними для дітей з обмеженими фізичними можливостями; 8,6 тис. (45%) - частково доступними. Із загальної кількості 988 професійно-технічних навчальних закладів 316 (32%) обладнані пандусами, звуковою сигналізацією, інформаційними табличками; 
- надання транспортних послуг з доставки дітей після закінчення навчальних занять (уроків) до реабілітаційних центрів. Це створює проблеми для батьків, особливо у віддалених районах та сільській місцевості, внаслідок чого батьки змушені віддавати дітей-інвалідів в спеціальні інтернатні заклади, де комплексно здійснюється навчання і реабілітація.
Крім усіх об’єктивних чинників, інтегрування дітей-інвалідів у суспільство ускладнює непідготовленість суспільства до їх сприйняття. На жаль, відмічаються непоодинокі факти, коли дітям з інвалідністю відмовляють у прийнятті до навчального закладу (дитячого садка, школи, профтехучилища) через упереджене ставлення посадових осіб в сфері освіти, супротив керівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів та батьків "здорових дітей" тощо.
Після багатьох виступів учасників "круглого столу", що містили як прогресивний досвід інклюзії в Україні, так і висвітлення проблематики її впровадження, у процесі обговорення учасники заходу дійшли висновку щодо необхідності прийняття негайних рішень, найважливішими серед яких є: потреба внесення змін в законодавство України про освіту - від дошкільної до вищої освіти; необхідність додаткової освітянської підготовки для вчителів та вихователів, які працюють з дітьми з інвалідністю; важливість формування моделі міжвідомчої взаємодії, де кожен нормативний акт готуватиметься спільно представниками усіх відповідальних відомств, а також необхідність створення спеціальної експертизи відповідності законів України про освіту положенням Конвенції ООН "Про права інвалідів" тощо. 
20 березня 2013 р. у Комітеті відбулися комітетські слухання на тему: "Про стан дотримання законодавства щодо окремих питань соціального захисту ветеранів війни в Республіці Афганістан та воєнних конфліктів в інших іноземних державах, а також членів їх сімей".
Необхідність їх проведення була зумовлена тією обставиною, що у лютому 2014 року виповниться 25 років від дня, коли останній радянський солдат залишив територію Республіки Афганістан. Під час слухань були обговорені основні проблемні питання, що турбують ветеранів цієї війни. 
Так, за 9 років війни в Афганістані загинуло близько 3 тис. українців (з них - понад 63% склали солдати, яким не виповнилося ще й 20 років!), пропали безвісті - 80, поранено - 8 тисяч вихідців з України, стали інвалідами понад 3500 осіб. 
Сьогодні ветерани афганської війни - це люди, які майже самотужки вирішують свої проблеми і соціальні і моральні. Досить розгалужена, на перший погляд, система соціальних пільг та преференцій, передбачених законодавством, нерідко при реалізації перетворюється лише на деклараційні гасла. 
Зокрема, на забезпечення інвалідів війни, у тому числі із числа афганців, автомобілями у 2013 році із Державного бюджету виділено 32,9 млн. грн., що на 55,4 млн. грн. менше, ніж в минулому році, і складає 0,8% від потреби. При цьому, за останні три роки відбувається суттєве зменшення виділених коштів на цю програму: у 2011 році було виділено 4,1% від потреби, у 2012 році - 2,4% від потреби. Для забезпечення воїнів-інтернаціоналістів житлом передбачена спеціальна бюджетна програма. Проте на кінець року залишається невикористаною досить значна сума виділених за цією програмою коштів. Так, у 2011 році із виділених 20,0 млн. грн. на кінець року невикористаними залишилися 10,8 млн. грн., тобто майже половина. У 2012 році із передбачених державним бюджетом 91,0 млн. грн. невикористаними залишилися 13,3 млн. грн. 
На самостійне оздоровлення інваліду-афганцю виплачується лише 320 грн. на рік. При цьому, рівень державного забезпечення санаторно-курортними путівками з року в рік погіршується, зокрема у 2012 році складає менше 50% від потреби. І просто ганебними для нашої держави виглядають ті мізерні суми виплат, які отримують матері та вдови загиблих воїнів. 
Представники ветеранських громадських організацій звернулись до урядовців з вимогою щодо необхідності пошуку шляхів забезпечення виконання чинних у цій сфері законів у повному обсязі.
За результатами обговорення Комітетом було підготовлено та затверджено Рекомендації слухань, які надіслано для розгляду усім зацікавленим органам виконавчої влади. Враховуючи ці Рекомендації, Президентом України було видано Указ від12 червня 2013 року № 329/2013 "Про проведення у 2014 році в Україні Року учасників бойових дій на території інших держав". Верховною Радою було прийнято Постанову від 20 червня 2013 року № 344-VII "Про відзначення в Україні 25-ї річниці виведення радянських військ з Афганістану". Народними депутатами України - членами Комітету на розгляд Верховної Ради було подано проект закону про внесення зміни до статті 15 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо соціального захисту членів сімей загиблих військовослужбовців) (реєстр. №2129а), який було підтримано Комітетом. У Комітеті також готується проект постанови про проведення у грудні 2013 року парламентських слухань на тему: "Про соціальне забезпечення ветеранів війни".
Відповідно до статті 14 Закону "Про комітети Верховної Ради України", в порядку здійснення парламентського контролю, на засіданні Комітету 10 квітня 2013 року було заслухано інформацію Рахункової палати України щодо результатів аудиту ефективності використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення інвалідів та інвалідів-чорнобильців автомобілями.
Під час розгляду цього питання було відмічено найбільш гострі питання, які потребують нагального вирішення, зокрема: 
- передбачення при складанні проекту Державного бюджету України на відповідний рік належного обсягу видатків для забезпечення потреби інвалідів в автомобілях;
- забезпечення ефективного управління коштами Державного бюджету України, які асигнуються на придбання автотранспорту для інвалідів, у тому числі забезпечення рівномірного розподілу коштів впродовж року (виділення коштів у третьому та четвертому кварталах є однією із причин значного залишку невикористаних  коштів на кінець року);
- удосконалення та систематизація організаційного та нормативно-правового врегулювання порядку забезпечення інвалідів та інвалідів-чорнобильців автомобілями;
- створення спеціалізованих транспортних служб для безкоштовного та пільгового перевезення інвалідів, оскільки, незважаючи на те, що це питання порушувалося ще у 2008 році, воно так і набуло системного характеру, такі служби створюються при облдержадміністраціях коштом обласних та місцевих бюджетів і ліквідуються у разі відсутності фінансування. Сьогодні придбано лише 157 спецавтомобілів у 18 областях та містах Києві і Севастополі;
- забезпечення повноцінного функціонування Централізованого банку даних з проблем інвалідності (відсутність належного обліку не дає можливості ефективно планувати потребу та видатки на відповідні цілі);
- запровадження механізму щорічної інвентаризації автомобілів для інвалідів, тощо.
За результатом розгляду підготовлено рекомендації, які направлені до відповідних центральних органів виконавчої влади.
На цьому ж засіданні Комітету було заслухано інформацію Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання коштів Державного бюджету України за 2011 рік та І півріччя 2012 року на фінансову підтримку громадських організацій ветеранів та інвалідів.
Так, відповідно до ст. 23 Закону "Про громадські об’єднання", усі громадські об’єднання зі статусом юридичної особи мають право на фінансову підтримку за рахунок коштів Державного бюджету України. Зокрема, згідно із підпунктом в) пункту 9 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з Державного бюджету України, відносяться видатки на державну підтримку громадських організацій інвалідів і ветеранів, які мають статус всеукраїнських.
До найбільш гострих питань, які потребують нагального вирішення, належать: 
забезпечення обґрунтованого планування видатків за бюджетними програмами на соціальний захист інвалідів та ветеранів війни;
забезпечення ефективного управління бюджетними коштами (зокрема, через відсутність скоординованих дій Мінсоцполітики, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України та Фонду соціального захисту інвалідів України з організації виконання бюджетної програми за КПКВК 25007020 "Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів" фактичне освоєння бюджетних коштів громадськими організаціями, зокрема, у 2011 році розпочалося більш як через 4 місяці з початку бюджетного року; у помісячному розписі асигнувань за відповідними бюджетними програмами для громадських організацій інвалідів не враховувалися терміни проведення заходів, визначені календарними планами, а для громадських організацій ветеранів вони взагалі були відсутні, що зумовило накопичення впродовж двох і більше місяців коштів на рахунках одержувачів (станом на 01.07.2012 року залишки коштів становили 5,3 млн. грн.);
вдосконалення Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам’ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, зокрема, у частині забезпечення громадським організаціям рівного доступу до державної фінансової підтримки, тощо.
За результатами розгляду підготовлені рекомендації, які направлені до відповідних центральних органів виконавчої влади.
Планом роботи Комітету на третю сесію передбачено заслухати на засіданні Комітету у вересні 2013 року інформацію про заходи, вжиті відповідними органами виконавчої влади на виконання зазначених рекомендацій Комітету .
Відповідно до статті 24 Закону "Про комітети Верховної Ради України", в порядку здійснення аналізу практики застосування законодавчих актів у діяльності державних органів на засіданні 13 березня 2013 р. Комітетом було розглянуто питання реалізації абзацу п’ятого пункту 3 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення дострокової пенсії за віком батькам, які виховали п'ятеро або більше дітей чи дитину-інваліда.
Розгляд цього питання було ініційовано зверненням до Комітету батьків, яким відмовляється у призначенні такої пенсії через те, що на час звернення батька за пенсією мати ще не набула права на таку пенсію, зокрема, не досягла віку 50 років.
Абзацами четвертим-п’ятим пункту 3 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення 50 років та за наявності не менше 15 років страхового стажу. При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років. За вибором матері або в разі її відсутності, право дострокового призначення пенсії за віком після досягнення 55 років та за наявності не менше 20 років страхового стажу надано також і батьку, який виховав п'ятеро або більше дітей чи дитину-інваліда.
Оскільки Законом не визначено, що для призначення дострокової пенсії за віком батьку дитини-інваліда мати повинна набути право на призначення дострокової пенсії, за результатами розгляду питання Комітетом визначена однозначна позиція, що пенсія батьку згідно із абзацами четвертим-п’ятим пункту 3 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" призначається за наявності відповідної письмової заяви матері про згоду щодо призначення пенсії батьку незалежні від її віку та наявного страхового стажу. 
Рішення Комітету з цього питання направлено до Кабінету Міністрів з рекомендацією забезпечити виконання норм абзаців четвертого-п’ятого пункту 3 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" з урахуванням позиції Комітету. 
Зазначене рішення взято до виконання. Двом батькам, яким раніше було відмовлено у призначенні пенсії, таку пенсію призначено.
Комітетом на засіданні 3 квітня 2013 року було розглянуто питання щодо реалізації статті 344 Податкового кодексу України в частині призначення пенсій працівникам податкової служби.
Так, 12 серпня 2012 року набрав чинності Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні" №5083-VІ, яким Кодекс доповнено статтею 344 такого змісту: "Пенсійне забезпечення посадових осіб органів державної податкової служби України здійснюється в порядку та на умовах, передбачених Законом "Про державну службу".
При цьому період роботи зазначених осіб (у тому числі тих, яким присвоєні спеціальні звання) в органах державної податкової служби зараховується до стажу державної служби та до стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, що дає право на призначення пенсії відповідно до Закону "Про державну службу" незалежно від місця роботи на час досягнення віку, передбаченого цим же Законом.

За результатом розгляду Комітетом визначена однозначна позиція, що стаття 344 Податкового кодексу України є чинною з 12.08.2012 року. Рішення Комітету взято до виконання.
В рамках здійснення контрольної функції та заявами, листами громадян, організацій, установ, публікаціями в ЗМІ з питань, що відносяться до предмету його відання, Комітет звертався до органів прокуратури України, органів внутрішніх справ, органів виконавчої влади з вимогою про відповідне, в межах чинного законодавства, реагування на ті чи інші порушення норм законодавства.
Будучи також стурбованим проблемою, що виникла з забезпеченням інвалідів житлом з прийняттям змін до Податкового кодексу в частині запровадження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з метою опрацювання цього болючого питання 28 березня 2013 р. Комітет провів робочу нараду, до участі у якій було запрошено представників Мінсоцполітики, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, ЦП УТОГ та ЦП УТОС. На превеликий жаль, представник ЦП УТОС на цю нараду не з’явився.
Комітет поінформував учасників наради про свою готовність долучитися до врегулювання питання шляхом внесення проекту закону про внесення змін до Податкового кодексу України в частині звільнення від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, придбане за рахунок коштів державного бюджету за зазначеною цільовою програмою, яке знаходиться у власності підприємств УТОС, а також запропонував взяти участь у опрацюванні цього питання керівникові ЦП УТОС Більчичу В.М. 
Зокрема, на виконання Закону "Про зайнятість населення", з метою вироблення органами виконавчої влади однозначної позиції щодо сплати підприємствами єдиного внеску у разі виплати студентам, що проходять стажування, сум коштів за виконані роботи на підставі акта здавання - приймання робіт, Комітет надсилав відповідне звернення до Кабінету Міністрів. У відповіді Мінсоцполітики Комітет було поінформовано, що підприємства зобов’язані сплачувати у таких випадках єдиний внесок у сумі, не меншій, ніж мінімальний внесок, а вказаний період, відповідно, має бути зараховано до страхового стажу студентів.
Критична ситуація у сфері отримання гуманітарної допомоги склалася у зв’язку із набуттям чинності 2 грудня 2012 року Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства соціальної політики України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів". Реагуючи на численні скарги отримувачів благодійної допомоги - неприбуткових організацій щодо необхідності сплати ними коштів за зберігання на складах митних органів вантажів понад пільговий строк, цю ситуацію було розглянуто на засіданні Комітету 3 квітня 2013 року, а також Комітет неодноразово письмово звертався до Кабінету Міністрів з вимогою негайного вжиття відповідних заходів.
За підсумками виконання Державного бюджету у І кварталі 2013 року Президентом України було доручено Кабінету Міністрів підготувати пропозиції по внесенню змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік". Керуючись нормою статті 27 Закону "Про комітети Верховної Ради України", на засіданні Комітету 15 травня 2013 року, з метою забезпечення реалізації державної політики в сфері соціального Захисту інвалідів, а також ветеранів війни, члени Комітету одноголосно прийняли рішення рекомендувати Кабінету Міністрів під час опрацювання змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" врахувати пропозиції Комітету щодо збільшення коштів за бюджетними програмами "Санаторно-курортне лікування ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про жертви нацистських переслідувань" (КПКВ 2501080); "Щорічна разова допомога ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань" (КПКВ 2501150); "Спеціалізована протезно-ортопедична та медично-реабілітаційна допомога у клініці НДІ протезування, протезобудування та відновлення працездатності" (КПКВК 2501070); "Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів" (КПКВК 2507030); "Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам’ятників та їх увічнення Перемоги у ВВВ 1941-1945 років" (КПКВ 2505030); видатки на будівництво (придбання) житла для інвалідів по зору та слуху.
Рекомендовано також запровадити по Міністерству охорони здоров’я окрему бюджетну програму "Безпосереднє забезпечення інвалідів та дітей-інвалідів технічними та іншими засобами для використання в амбулаторних та побутових умовах", а також з метою забезпечення фінансування в повному обсязі пільг та преференцій, передбачених для ветеранів війни та праці, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітей війни, ветеранів військової служби, в пункті 4 Прикінцевих положень Закону "Про Державний бюджет на 2013 рік" виключити такі закони: "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; "Про соціальний захист дітей війни"; "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи"; "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"; "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні"; "Про жертви нацистських переслідувань".  
Поруч із законопроектною та контрольною роботою Комітет здійснював також організаційні функції згідно зі статтею 13 Закону "Про комітети Верховної Ради України". Всього було розглянуто 6 питань такого спрямування.
При здійсненні законопроектної функції Комітет керувався статтею 15 Закону "Про комітети Верховної Ради України", що надає комітетам право створювати робочі групи і призначати їх керівників із числа членів комітету для підготовки проектів актів Верховної Ради, питань, що обговорюються на засіданнях комітетів, проектів рішень, рекомендацій, висновків комітетів. Зокрема, з метою підготовки законодавчих пропозицій за результатами "круглого столу" на тему: "Формування інклюзивної політики в освітній сфері" у Комітеті утворено робочу групу по удосконаленню законодавства щодо інклюзивної політики в освітній сфері. 
Відповідно до статей 4, 13, 16, 23 зазначеного Закону, комітети взаємодіють з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, їх посадовими особами, беруть участь у заходах міжнародних організацій з питань, віднесених до їх предметів відання.
Всього протягом другої сесії члени Комітету та працівники секретаріату взяли участь у багатьох заходах, серед яких: "круглий стіл" "Соціальна справедливість у соціальному страхуванні та пенсійному забезпеченні" (18 лютого 2013); "круглий стіл" "Соціальний захист - основний напрям роботи із всебічного захисту законних прав та інтересів ветеранської громадськості" (19 лютого 2013); Нарада щодо виконання Державної цільової програми "Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів на період до 2020 року" (22 березня 2013); Перша національна конференція "Україна й Європлан 2: розвиток державної стратегії для рідкісних захворювань до 2020 року" (27 березня 2013 р.); Всеукраїнська конференція "Повноцінне життя стомованим хворим в Украні" (15-17 травня 2013 р.), Міжнародна конференція "Рівність і недискримінація: прогрес у реалізації законодавства та політики" (20 травня 2013 р.), семінар "Прожитковий мінімум: методика визначення та напрями використання у якості інструменту державної політики" (19 червня 2013 р.).
Члени Комітету брали активну участь у роботі колегій Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства освіти та науки, Фонду соціального захисту інвалідів, засіданнях правління Пенсійного фонду, Ради у справах інвалідів при Кабінеті Міністрів України та міжвідомчої Комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, Комісії з питань гуманітарної допомоги, робочих органів всеукраїнських громадських організацій ветеранів та всеукраїнських громадських організацій інвалідів тощо, присвячених проблемам соціального захисту вразливих верств населення та вдосконаленню системи пенсійного забезпечення. 
Голова Комітету В. Сушкевич брав участь у засіданні Координаційної ради з питань розвитку громадянського суспільства (18 квітня 2013), заступник голови Комітету С. Куніцин - у засіданні Координаційної Ради Комітету у справах воїнів-інтернаціоналістів при Раді глав урядів держав - учасниць СНД (15 травня 2013). Члени Комітету долучались до участі у заходах, присвячених Дню вшанування учасників бойових дій на території інших держав 15 лютого та заходах, присвячених 68-й річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні. 
У поточній роботі Комітету вагоме місце займали розгляд і аналіз звернень громадян, прийом виборців в громадських приймальнях. Опрацьовано 1165 листів, з них 543- пропозиції, заяви і скарги громадян. 
Головою Комітету В. Сушкевичем 8 лютого 2013 року було проведено особистий прийом громадян, на якому прийнято 22 відвідувачі, серед яких 5 інвалідів війни, один інвалід I групи, 6 інвалідів II групи, 1 інвалід III групи. Заявники порушили питання щодо надання матеріальної допомоги, сприяння у вирішенні житлового питання, відмови у безкоштовному санаторно-курортному лікуванні, неналежного рівня пенсійного забезпечення, невиконання рішення суду, сприяння у протезуванні та наданні медичної допомоги, тощо. До Комітету надходить чимало звернень щодо питань, які не відносяться безпосередньо до предмету його відання, проте є дуже важливими для людей похилого віку. Усім їм Комітет намагається надати можливу допомогу. 
Впродовж звітного періоду в Єдиній базі запитів на інформацію Верховної Ради зареєстровано 13 запитів на публічну інформацію, направлених до секретаріату Комітету відповідно до предмету відання, на які своєчасно та у повному обсязі було надано відповіді. 

ИСТОЧНИК:  Офіційний портал Верховної Ради України

Комментариев нет:

Отправить комментарий