31 октября 2013 г.

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо єдиного принципу нарахування пенсії)

Проект
вноситься народними депутатами України
П. Розенком /№144/
В. Ковальчуком /№139/
Р. Павленком /№168/
Р. Чернегою /№157/
І. Геращенко /№ 140/


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України
(щодо єдиного принципу нарахування пенсій)

І. Внести такі зміни до Законів України:1. Частину дванадцяту статті 20 Закону України «Про статус народного депутата України» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, N 3, ст. 17) викласти в такій редакції:

«12. Пенсійне забезпечення народних депутатів України здійснюється на загальних підставах у порядку, визначеному Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»».

2. Статтю 58 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, N 9, ст.58 ) викласти в такій редакції:

«Стаття 58. Пенсійне забезпечення колишніх членів Кабінету Міністрів України

1. Пенсійне забезпечення колишніх членів Кабінету Міністрів України здійснюється на загальних підставах у порядку, визначеному Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»».

3. Статтю 138 Закону України «Про судоустрій і статус суддів (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 41-42, N 43, N 44-45, ст.529) викласти в такій редакції:

«Стаття 138. Пенсія судді у відставці

1. Судді, який вийшов у відставку, після досягнення
чоловіками віку 62 роки, жінками — пенсійного віку, встановленого
статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування», виплачується пенсія, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»».

4. У Законі України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003 р., № 49, ст.. 376):

1) Доповнити пункт другий статті 5 частиною десятою такого змісту:

«розміри пенсійних виплат Президента України, колишніх членів Кабінету Міністрів України та народних депутатів України».

2) Доповнити статтю 11 закону пунктом 20 такого змісту:

«20) Президент України, члени Кабінету Міністрів України, народні депутати України.»

ІІ. Прикінцеві положення

1.Цей Закон набуває чинності з 1 липня 2014 року.

2.Кабінету Міністрів України в тримісячний термін з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;

забезпечити перегляд та скасування центральними органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Голова Верховної Ради
України





ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України
(щодо єдиного принципу нарахування пенсій)»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту

Здійснена в 2011 році пенсійна реформа не вирішила однієї з ключових проблем пенсійної політики. На тлі багатомільярдного дефіциту бюджету Пенсійного фонду і державного бюджету України, принизливо низьких пенсій більшості пенсіонерів цілі категорії громадян отримують пенсії на підставі окремих законів за пільговим принципом. Такий стан речей порушує фундаментальний принцип соціальної справедливості. Для відновлення цієї справедливості слід запровадити в Україні єдині принципи нарахування пенсій.

Відхід від цього принципу можливий лише для категорій громадян, які з об’єктивних причин не могли отримувати високу заробітну плату чи мати великий трудовий стаж, але при цьому потребують соціального захисту з боку держави. До таких категорій можна віднести, наприклад, інвалідів, учасників бойових дій, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та ін.

Однак збереження особливого принципу нарахування пенсій для Президента України, членів Кабінету Міністрів України, народних депутатів, тощо є невиправданим. Ці категорії осіб мають отримувати пенсії на загальних підставах, що буде відповідати принципу соціальної справедливості, рівності громадян перед законом і дозволить перерозподілити фінансові ресурси в інтересах решти пенсіонерів.

Крім того, у зв’язку з Рішенням Конституційного Суду N 3-рп/2013 від 03.06.2013, яким визнано неконституційними низку положень статті 138 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», потребує невідкладного законодавчого регулювання питання пенсійного забезпечення суддів.

2. Цілі і завдання прийняття акту

Завдання законопроекту – забезпечити єдині принципи нарахування пенсій в Україні та дотримання принципу соціальної справедливості при цьому. У всіх громадян України, за незначними і обґрунтованими винятками, розмір пенсії має залежати від розміру заробітної плати й тривалості трудового стажу й визначатися за єдиним пенсійним законом. Даний Законопроект є значним кроком до цієї мети.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Проектом пропонується внести зміни до Законів України «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Внаслідок внесення цих змін пенсіонери – Президент України, народні депутати всіх скликань, колишні члени уряду, отримуватимуть пенсію на загальних підставах, визначених Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Пропонується викласти в новій редакції статтю 138 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», що дасть можливість застосувати єдиний принцип нарахування пенсій і до суддів. Закон набуває чинності з 1 липня 2014 року.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Дану сферу правового регулювання регулюється такими законодавчими актами:
Конституція України;

Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;
Закон України «Про Кабінет Міністрів України»;
Закон України «Про судоустрій і статус суддів»;
Закон України «Про статус народного депутата України»;

Реалізація запропонованого проекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цього проекту Закону не потребує додаткових витрат коштів з Державного бюджету України і призведе до економії коштів державного бюджету України та Пенсійного Фонду України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Реалізація проекту Закону дозволить зробити вагомий крок до ліквідації несправедливих диспропорцій у пенсійному забезпеченні, ліквідувати невиправдані пенсійні пільги для Президента України, членів Кабінету Міністрів народних депутатів України та суддів, сприятиме впровадженню єдиних принципів нарахування пенсій, соціальної справедливості та забезпечить економію коштів державного бюджету та Пенсійного фонду України.

Народні депутати України
П. Розенко /№144/
В. Ковальчук /№139/
Р. Павленко /№168/
Р. Чернега /№157/
І. Геращенко /№ 140/

Источник: http://w1.c1.rada.gov.ua/

Комментариев нет:

Отправить комментарий