28 декабря 2012 г.

Дієві поради для чорнобильців



До мене за останній тиждень звернулося декілька десятків чорнобильців з проханням надати зразок заяв до УПФ, та навести типову відповідь УПФ, на підставі якої можливо б було подати позов до адміністративного суду. Практично всі просять опублікувати ці документи, так як на сайтах, серед безліч скиглення, заумних коментарів всього про нічого, практично відсутні реальні зразки заяв, відповідей, позовів, які були б актуальні на сьогодення.

Після публікації серії моїх статей виникла велика кількість коментарів, незначна частка яких, якщо їх дійсно написали самі чорнобильці, тільки підтверджують тезу, що в сім’ї чорнобильців хватає всяких. Мені дуже сподобалися  щирі поради звернення за спеціалізованою медичною допомогою, бо хтось рахує  будь яку  боротьбу за достойний розмір пенсій неможливу за своєю суттю, хтось навіть не скриває свого інтересу облити брудом любого, хто посміє підняти руку на  совісну роботу працівників УПФ – це все зрозуміло, бо той хто не може сам боротися, рахує інших інтриганами, дурнями та психами.


Мене можливо закидати будь якими образами, камінням, хоч і не зрозуміло навіщо, що це комусь дає, але поки самі чорнобильці не зрозуміють, що пройшло вже 26 років після аварії на ЧАЕС, а в них не має нічого – а ні організації, яка б захистила кожного чорнобильця, вдову, дитину,  а ні закону, який би був простим і ясним, і не потребував судового захисту, а ні депутатського лоббі в Верховній Раді України, які б стояли на смерть за права кожного постраждалого, нічого не буде ні у кого – а  ні в чорнобильців 1 - 3 категорії, ні в їх дітей, нічого не залишиться їх вдовам…

В черговий раз влада мінімізувала трати на пенсії інвалідів ЧАЕС і відмінила навіть судові рішення… Це не в перше і не в останнє. Українська влада продемонструвала, що не боїться протесту інвалідів ЧАЕС, бо самі чорнобильці готові були особисто  перегризти глотки тим інвалідам, які через суди встановили пенсії в 6 – 10 тисяч гривен на місяць (відповідно 6,5; 8,75 та 10 мінімальних пенсій за віком). На тих же кому пощастило доказати в суді  безстрочність  та велику серйозність  наслідків їх захворювань і отримати 16 – 30 тисяч гривень на місяць, чорнобильська громада навішала безліч ярликів, які навіть моторошно промовляти вголос ...

На своїх же… Схаменіться люди! Я на свої очі бачила як шельмували інваліда 2-ої групи, який в 18 років був призваний до лав Радянської армії і кинутий в пекло 86 року на дах 3-го блоку. Тільки тому, що в нього відсуджена пенсії, його відкрито звинувачували в фальсифікації, бо на погляд всяких Сергійовичей, Валдісів та інших суперзірок історії ЛНА, на даху 3-го блоку в 86 солдатів не було… Дивно, генерал-майор   Н.Д. Тараканов в своїх спогадах називає деяких солдатів навіть поіменно, швейцарці зняли пронизуючий до глибин душі документальний фільм, про декількох з цих солдатів, які призвані були з Мінську, останній з яких помер в 2001 році, а для своїх же…

Я хочу напряму запитати – що зробили всі керівники чорнобильських організацій за 20 останніх років, після того, як країна визнала свою провину перед власним народом. Кожного року Верховна Рада України констатувала, що не виконується жодна чорнобильська програма, не сплачуються пенсії в передбаченому законом розмірі, давала якісь накази КМУ, Прокуратурі, Верховному суду… і нічого не робили, бо… це не потрібно було, напевне, лідерам чорнобильців…

Ось Постанова Верховної Ради України 1991 року «Про хід виконання заходів, передбачених постановами Верховної Ради Української РСР "Про Концепцію проживання населення на територіях Української РСР з підвищеними рівнями радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про порядок введення в дію       Закону Української РСР "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" і "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1992, № 10, ст. 144), читаємо:

Верховна Рада України   п о с т а н о в л я є:

1. Відмітити, що передбачені постановами і законами Верховної Ради  Української  РСР   заходи    щодо    ліквідації    наслідків Чорнобильської катастрофи у встановлені строки і повному обсязі не виконуються…

3. Визнати роботу Уряду республіки по виконанню постанов Верховної Ради  Української  РСР,  що    стосуються    реалізації законодавчих  актів,   пов'язаних    з    ліквідацією    наслідків Чорнобильської катастрофи, недостатньою.

4.  Звернути  увагу  Прем'єр-міністра  України Фокіна В.П. на відсутність належної координації роботи по введенню в дію законів, контролю за їх виконанням на всіх рівнях виконавчої влади.

5. Кабінету Міністрів України:
вжити  заходів  до  визнання  недійсними  актів  міністерств, відомств та інших державних органів,  прийнятих  у  питаннях  щодо роз'яснення Закону Української РСР "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали  внаслідок  Чорнобильської  катастрофи", якщо вони суперечать статті 61 цього Закону» - кінець цитати.

А ось Постанова Верховної Ради України № 600-XIV від 13.04.1999 року  «Про звіт Кабінету Міністрів України щодо стану виконання Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи":
     
«Заслухавши та  обговоривши  звіт  Кабінету  Міністрів України щодо стану виконання  Закону України "Про статус і соціальний захист  громадян,  які  постраждали внаслідок  Чорнобильської катастрофи" ( 796-12),  Верховна  Рада  України  відзначає,  що Кабінет  Міністрів  України  проводить цілеспрямовану роботу не на зміцнення,  а  на  руйнування  системи  захисту   населення,   яке постраждало внаслідок Чорнобильської катастрофи.
    
У поточному  році  всупереч  Закону  України  "Про  Державний бюджет  України  на  1999  рік"  (  378-14  ) та вимогам Постанови Верховної Ради України  від  18  лютого  1999  року  "Про  порядок фінансування   в  1999  році  заходів,  пов'язаних  з  ліквідацією наслідків  Чорнобильської  катастрофи   та   соціальним   захистом населення"  (  440-14 ) фінансування витрат для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення,  яке постраждало внаслідок цієї катастрофи,  не забезпечується в повному обсязі. У першому кварталі поточного року фінансування  цих  витрат  скорочено  на  14 відсотків порівняно з відповідним періодом минулого року  -  недофінансовано  понад  120 млн.  гривень.  З 1,06 млрд.  гривень, що передбачені в Державному бюджеті України 1999 р.  на ліквідацію заборгованості, яка виникла у   попередні   роки,   по  соціальних  виплатах  громадянам,  які постраждали  внаслідок  Чорнобильської  катастрофи,  не   надійшло жодної    гривні.   

Верховна  Рада  України  п о с т а н о в л я є:

1. Роботу  Кабінету  Міністрів  України щодо виконання Закону України "Про статус і соціальний захист громадян,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визнати незадовільною.

4. Кабінету Міністрів України в місячний  термін привести у відповідність з  Конституцією  України, Законом України "Про статус і соціальний захист громадян,  які постраждали внаслідок  Чорнобильської катастрофи" свої нормативно-правові акти» - кінець цитати.

18 років після катастрофи 70 тисяч ліквідаторів померло, 150 тисяч стали інвалідами (по даним України, через 30-кілометровую зону пройшло 264 тисячі ліквідаторів - саме кому стане краще із ЛНА на ЧАЄС, інвалідам ЧАЄС, якщо особисто Падалка Н.В. перестане захищати інтереси чорнобильців в законом передбачений спосіб, процедуру та не буде ділитися цим практичним досвідом  свого досить скромного правового захисту в нинішніх умовах?

Просто самі ЛНА на ЧАЄС, інваліди ЧАЄС хочуть чути щоденні  похвали, що ось ми у 2012 році  вели себе по совісті, порядно, із честю, сиділи вдома тихенько, не скаржилися, не хвилювали працівників УПФУ своїми заявами та скаргами, не зверталися до судів України із  позовами щодо питання  невиконання рішення судів України, і   УПФУ обов’язково це, нібито, врахує при нарахуванні пенсії у 2013 році.

Падалка Н.В.  у своїх Інтернет публікаціях намагається вказати на своє відношення до того, що  поведінка від ЛНА на ЧАЄС, інвалідів ЧАЄС, яка полягала  у сумлінному та совісному спостеріганні за невиконанням рішення судів України – це не є поведінка захисту рішень судів по отриманню державної пенсії в законом передбачений спосіб, процедуру та строки.

Пристойну державну пенсію  ЛНА на ЧАЄС, інваліди ЧАЄС, отримували із радістю, витрачали всі грошові пенсійні кошти на потреби життя чорнобильці майже миттєво, із великим задоволенням,тоді  виникає питання, чому із  тією ж радістю, та задоволенням у цих людей не виникло бажання захистити свою пенсію за рішеннями судів України ?

У жодному  із тих письмових  коментарів , які  були написані після публікації статей Падалка Н.В.,  юридичні знавці та теоретики в галузі правознавства із чорнобильських питань, не змогли надрукувати  примірник хоча б однієї своєї самостійно складеної заяви, скарги, вимоги, запиту на отримання інформації, тощо. 

Увесь 2012 рік ЛНА на ЧАЄС, інваліди ЧАЄС, які мали пенсію, визначену  та встановлену  за рішенням судів України, практично спостерігали за всіма тими подіями, які відбувалися в Україні взагалі, досить ретельно  слухаючи   всі  ті  поради, які із почуттям совісті та порядності надавалися їм із різних джерел.   Слухати поради хатніх  юридично-правових   теоретиків набагато легше, та зручніше , а ніж реально діяти .

Навіть  зараз  Падалка Н.В. дивується тією обставиною, що  увесь 2012 рік, ЛНА на ЧАЄС, інваліди ЧАЄС не намагалися  і  навіть не намагаються у будь який спосіб   відстояти ті рішення судів України, які  були  дійсними до 01.11.2011 року.  Те почуття внутрішнього обурення, яке виникло у чорнобильців, у зв’язку  із не виконанням рішення судів України так паралізувало  їх поведінку, що вони не змогли, навіть у складчину витратитися та все ж таки   придбати  примірник КАС України, та прочитати там, що якщо вони не подали своїх письмових  заяв, про фіксування питання невиконання рішення судів України у терміни  та спосіб ,встановлені саме КАС України - це рішення суду їм взагалі  в реальності не потрібне.

Мені відомі такі віртуальні представники, які намагаються збирати якісь піар-збори, розповідати  в кафе свої версії  вирішення чорнобильських питань, і нічого вони суто практично не вдіяли із 01.11.2011 року  по кінця 2012 року, тому що за декілька років не придбали навіть того примірника КАС України, який би допомагав би їм у їх правозахисній роботі.

До мене практично в ультимативній формі звертаються представники чорнобильців   України, без наявності у них юридичних  довіреностей, що я, начебто, зобов’язана  когось навчати саме їх  проведенню  поведінки правового захисту  чорнобильців в Україні, що із урахуванням інтересів самих чорнобильців є достатньо образливим  .

Дописувачі в письмових коментарях до статей Падалка Н.В. намагалися  більше всього розгледіти в підзорний телескоп саме  особисто автора Падалка Н.В., а потрібно було , напевне, із всіх статей взяти для себе корисне зерно тих інтелектуальних  правових знань використаних на практиці ,  якими намагалася поділитися особисто Падалка Н.В..

Деякі представники чорнобильців навіть наказують мені при спілкуванні із ними за відео зв’язком Skype  негайно вимикати відеокамеру, пояснюючи ці дії своїм бажанням по-совісті без заяв до УПФУ , без заяв до суду вирішити всі питання стосовно невиконання рішення судів України , використовуючи при цьому лише свою честь, та порядність….

Зараз Падалка Н.В. надає  копію того примірника заяви до УПФУ , який було подано у 2012 році, а також копію письмової відповіді від УПФУ , яка у подальшому стала підставою для подання адміністративно позовної заяви до суду. Із етичних міркувань  не вказується адреса , дата,реквізити, тощо.

Начальнику Управління Пенсійного фонду України у ХХХХХХХХХХ районі   ХХХХХХХХХ області ,адреса пенсійного фонду  E-mail- не відомий.
 Реквізити пенсіонера ЛНА на ЧАЄС, інваліда ЧАЄС , адреса мешкання, телефони способу зв’язку , індекс -,E-mail.
Пенсійна справа №  ХХХХХХ в УПФУ у ХХХХХХХХ районі  ХХХХХХХХ області
Текст даної скарги складений особисто Падалка Н.В.

 Скарга.

У відповідності із положенням  п.п.2.1 «  Основних прав та обов’язків громадян у відносинах з органами пенсійного фонду України»  затверджених 26.08.2008 року Пенсійним фондом України ,при одержанні  необхідної інформації про своє пенсійне забезпечення , прошу:
1)      Чітко вказати саме те рішення суду (номер судового рішення , дату його прийняття), за яким в УПФУ у_______________ районі--------------- області   виникла реальна заборгованість за виплатою пенсії ,яка зазначена у відповіді від УПФУ у----------------- районі ----------------- області письмово ,
2)      Надати  саме ту копію рішення суду , завірену мокрою печаткою УПФУ у _____________ районі_________  області , за яким у пенсійних виплатах __________  утворилася грошова заборгованість у сумі -___________ грн., та яка знаходиться в матеріалах пенсійної справи №_________,
3)      Вказати дату( число, місяць, рік) із якої була  створена визначена заборгованість у пенсійних виплатах  за рішенням суду ___________,та обов’язково вказати перелік усіх тих заходів , які було здійснено УПФУ у ______________ районі ___________ області по забезпеченню виконання рішення суду та виплаті заборгованості із пенсії ______________,
4)     Вказати , яким чином , у який спосіб УПФУ у ______________ районі________________ області повідомило суддю     ________-------------- суду---------- області, яка приймала рішення по перерахунку у виплаті пенсії --------- ,що УПФУ у --------- районі ----------- області  не може належним чином виконати це рішення суду, у зв’язку із чим було утворено таку  грошову заборгованість у виплаті пенсії-------------,із часу виникнення цієї заборгованості до часу -------.2012 року,
5)     Вказати яким чином, у який спосіб УПФУ у --------- районі ------------ області повідомило Головне Управління Пенсійного фонду України у------------ області про створену заборгованість у виплаті пенсії за рішенням суду ------------ із часу виникнення цієї заборгованості до теперішнього часу, і які при цьому були отримані відповіді, вказівки,розпорядження ,тощо, стосовно найшвидшого погашення заборгованості у виплаті пенсії  за рішенням суду,
6)     Вказати , яким чином, у який спосіб ( поштою, за розмовою по телефонному способу зв’язку, курєром) була особисто поставлена до відому сама ( особа)-------------- працівниками УПФУ у ------------- районі ------------ області про факт створеної заборгованості у виплаті пенсії  за рішенням суду ,  а також надати підтвердження, про надсилання рекомендованою кореспонденцією розрахунку заборгованості безпосередньо самій особі-----------, із часу створення цієї заборгованості до дати подання цієї скарги---------.2012 року,( у разі наявності відповідної кореспонденції надати копію саме цього поштового повідомлення),
7)     Вказати який був складений письмовий  рапорт від працівника УПФУ у-------------- районі--------------- області ,відповідального за виконання рішення суду,за яким утворилася грошова заборгованість у виплаті пенсії ------------------  до начальника УПФУ у ----------- районі ------------ області  і яка письмова резолюція була накладена саме Начальником УПФУ у ------------- районі ------------ області на цей  примірник письмового рапорту,
8)     Надати завірену копію вищевказаного рапорту , у випадку коли відповідний рапорт не складався просимо повідомити у зв’язку із чим ,не був складений відповідний рапорт про фіксування факту створеної заборгованості  по виплаті пенсійного забезпечення за рішенням суду,
9)     Надати акт  службової перевірки , яка була проведена в УПФУ у -------------------- районі ------------- області стосовно створеної заборгованості по виплаті пенсії за рішенням суду , у разі якщо відповідний акт не складався прошу провести службову перевірку наявного факту створеної заборгованості по виплаті пенсії за рішення суду (особа)-------------, а також  зафіксувати відповідний факт реально існуючої багаторічної заборгованості за рішенням суду,
10) Прошу у відповіді вказати чи існує офіційно в Україні із часу виникнення заборгованості із виплати пенсії за рішенням суду, ситуація економічної кризи, реально існуючих природних   катаклізмів, об’явлений  надзвичайний стан, чи  то воєнне положення, що могло би реально перешкоджати виплаті заборгованості  за рішенням суду,
11) Вказати прізвище того працівника УПФУ у ------------------- районі ------------- області , який відповідальний за призначення пенсії ( особа)--------------, та створення заборгованості із виплати пенсії за рішенням суду,
12) Вказати  який розрахунок заборгованості був наданий до державного виконавця ВДВС -------------- РУЮ --------------   області , та чи проводилася у цьому випадку процедура призупинення виконання рішення суду ,зважаючи на ті обставини призупинення виконання рішення суду у виплаті пенсії, які передбачені нормами Закону України « Про виконавче провадження»,
13) Просимо надати копію того письмового звіту від УПФУ у---------------   районі ---------------- області , який було  подано до ВДВС ---------------- району ----------------- області у пояснення поведінки сумлінного виконання рішення суду , за яким утворилася грошова заборгованість,
14) Вказати дату , рік, століття, спосіб ,у які будуть проведені  пенсійні виплати  (П.І.П особи)-------------- по сплаті заборгованості пенсії, яка  реально існує , станом на ----------.2012 року.
                      Число, підпис./                                      /.


Відповідь  в УПФУ  у------------- районі--------------- області, була досить  вичерпною, написаною  саме так, що стало підставою для подання адміністративного позову до суду.
                          
Шановна( особа)----------------!

На вашу скаргу від --------- 2012 року повідомляємо наступне:

1.Згідно рішення--------------районного суду---------- 2009 року по справі ------------- Вам встановлена пенсія в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та 75% мінімальної пенсії за віком. Пенсія в зазначеному розмірі виплачувалася вам за період з 22 травня 2008року по 31 жовтня 2011 року. З 1 листопада 2011 року по 31 грудня 2011 року Вам встановлена і виплачується пенсія в розмірі, визначеному Законом України «Про внесення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2011 рік», який набрав чинності 19 червня 2011 р., та постановою  Кабінету Міністрів  України від 6 липня 2011р. № 745 « Про встановлення деяких розмірів виплат що фінансуються за рахунок Державного бюджету України». З 1 січня 2012 року Вам встановлена і виплачується пенсія в розмірі , визначеному Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» та постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи»
2.Копію рішення----------районного суду від --------- 2009 року по справі №------------ надаємо. Згідно Інструкції с діловодства в органах Пенсійного фонду України мокрою печаткою завіряються тільки ті документи, які видаються в органах Пенсійного фонду (накази розпорядження та ін..).
3.Як вже повідомлялося, виплата пенсій згідно рішення----------- районного суду від ---------- 2009 року проводилося Вам з 22 травня 2008 року по 31 жовтня 2011 року .З 1 листопада 2011 року по 31 грудня 2011 року та з 1 січня 2012 року виплата пенсії Вам проводилася згідно вище зазначених Законів України та постанов Кабінету  Міністрів України .
4. Про неможливість  виконати рішення суду від --------- 2009 року   управління ПФУ в ------------ районі судді ------- районного суду не повідомляло.
5. Про заборгованість в  виплаті пенсії особі --------- за рішенням суду УПФУ у ----------- районі головному управлінню УПФУ в ---------- області не повідомляло.
6. В пенсійному законодавстві України відсутня норма, яка б зобов’язувала органи Пенсійного фонду України повідомляти пенсіонерів про перерахунок пенсії, тому Вам, як і іншим пенсіонерам ЧАЕС, письмове повідомлення про перерахунок пенсії з 1 листопада 2011 року не надсилалося . Про перерахунок пенсії Ви були повідомлені в телефонному режимі.
7. Письмовий рапорт від працівника УПФУ в ---------- районі , відповідального за виконання рішення суду, до начальника УПФУ не направлявся.
8. Надати завірену копію рапорту немає можливості так як такий рапорт відсутній.
9. Службова перевірка стосовно заборгованості по виплаті пенсії за рішенням суду не проводилася, акт службової перевірки не складався.
10. Коментувати питання про наявність ситуації економічної кризи в України, надзвичайного стану чи природних катаклізмів не є компетенцією органів Пенсійного фонду України, для цього існують інші відповідні органи. Як вже повідомлялося вище с 1 листопада 2011 року із 1 січня 2012 року пенсія Вам перерахована не в зв’язку з наявністю економічної кризи чи надзвичайного стану, а в зв’язку з прийняттям Верховної Радою України та Кабінетом Міністрів України відповідних нормативних актів.
11. Відповідальною за призначення Вам пенсію є головний спеціаліст відділу з призначення пенсій (особа – прізвище ).
12. Розрахунок заборгованості пенсії до державного виконавця ВДВС ------------ РУЮ --------------- області нами не надавався.
13. Письмовий звіт до ВДВС ---------- РУЮ не надавався.
14. Вказати дату , рік і спосіб виплати Вам пенсії в розмірах, встановлених рішенням суду від ----------- 2009 року немає можливості, так як ця обставина буде залежати від внесення відповідних змін в законодавство.
Начальник УПФУ у---------- районі----------- прізвище підпис.
Після отримання цієї відповіді від УПФУ інвалід ЧАЕС отримав відповідь за іншою датою, вихідним номером  у якому було дописано наступне :
«  У зв’язку із  тим, що перерахунок пенсії був здійснений   автоматизованим  способом на підставі програм, розроблених  державним підприємством «Інформаційний  центр Міністерства праці та соціальної політики України» визначити розмір заборгованості по рішенню суду від-------- 2009 року немає можливості, так як програми розроблені вищезазначеним підприємством тільки на основі  вищезазначених Законів та постанов КПУ, а не основі рішення суду.»

Головний спеціаліст-юрисконсульт УПФУ у---------- районі  прізвище, підпис.


28 грудня 2012 року.  

Наталія Василівна Падалка

1 комментарий:

  1. Валдис29.12.2012, 13:14

    Уважаемая Алла!
    Мне нравятся статьи Падалка, но господа, Вы там все случайно мозгами не
    двинулись?
    Состоянием на сегодня большинство документов засекречено!!!
    как можно что-либо доказать в суде, если даже сами зоны, оплата в них,
    сегодня за семью печатями!
    Пример: мы знаем, что, цитата:
    "19 июля 1986 г. Совет Министров СССР принял решение № ПП-12574-рс,
    которым определил ответственного по выполнению распоряжения Совета
    Министров СССР № 964-рс от 17 мая 1986 г. в части определения секторов
    работ и оплаты труда в этих секторах Главнокомандующему войсками
    Юго-Западного направления.
    Приказом Главнокомандующего Юго-Западным направлением Минобороны СССР от
    9 мая 1986 г. № 01-ос ( Приложении № 1) созданы три сектора работ и
    особая зона.
    Директивой Минобороны СССР от 27 мая 1986 г. № д-018-ос в соответствии с
    решением председателя Правительственной комиссии, определены размеры
    оплаты за работу в зонах опасности".
    Но, Аллочка, буквы рс и ос означают шифры "режим секретно" и "особо
    секретно"! Их Россия не рассекретила и состоянием на сегодня, кроме №
    964-рс от 17 мая 1986 г.
    Вот в чем проблема,
    Валдис

    ОтветитьУдалить